Navigation Navigation

محتوا محتوا


ماجرای ارسال ایمیل‌های اغواگرانه به طلاسازان یزدی چیست؟


مسئول بسیج اصناف کشور گفت: عده‌ای از طلاسازان ایمیلی دریافت می‌کنند که از سمت این بازارها به ترکیه بروند و با در اختیار گرفتن تمام امکانات در آن کشور به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش یزدامروز؛ غلامرضا حسن‌پور مسئول بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» اشاره به جذب برخی طلاسازان توسط کشورهای خارجی اظهار کرد: موضوعی حدود چند ماه پیش مبنی بر اینکه برخی از کاسبان هنرمندی که کارهای بسیار فاخری انجام می‌دادند، جذب برخی بازارهای خارجی علی‌الخصوص کشور ترکیه شدند مطرح شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال در شهر تبریز عده‌ای از طلاسازان ایمیلی دریافت می‌کنند که از سمت این بازارها به ترکیه بروند و با در اختیار گرفتن تمان امکانات در آن کشور به فعالیت خود ادامه دهند و چون در کشور ما مشکلاتی وجود داشته برخی از این افراد هم جذب این کشورها شده‌اند.

مسئول بسیج اصناف کشور با بیان اینکه چنین ایمیل‌هایی به کسبه و استان‌های دیگر هم ارسال شد، بیان کرد: پس از جریان طلاسازان تبریز ما متوجه شدیم که پای چنین ایمیل‌هایی به هنرمندان صنایع دستی و طلاسازان استان‌های اصفهان و یزد هم باز شده که با آدرس‌های نامشخصی که قابل پیگیری هم نبود ابن ایمیل ها ارسال شده بودند.

حسن‌پور افزود: در کشور ما به تولیدکنندگان و هنرمندان اینطور صنف‌ها بها داده نمی شود به طورمثال مشکلات معیشتی یا بحث‌های بیمه‌ای آنها مورد توجه مسئولین قرار نمی‌گیرد و از طرف دیگر فشارهای مالیاتی مثل مالیات بر ارزش افزوده آنها را سخت در فشار قرار می‌دهد طوری که حتی برخی از این تولیدی‌ها دیگر قادر به ادامه نیستند و تعطیل شده اند.

 وی ادامه داد: موارد دیگری مثل واردات طلا نیز که در مقطعی افزایش یافته بود مثل طلاهای ایتالیایی که مطرح بود باعث شده بود تا این صنف ضعیف تر بشود علاوه بر این شاید عدم اعتقاد به میهن‌پرستی نیز در افرادی که جذب این کشور ها شده اند کمرنگ تر شده باشد.

مسئول بسیج اصناف کشور در خصوص اینکه کدام ارگان وظیفه دارد برای جلوگیری از چنین اموری برنامه ریزی کند، گفت: این کاری است که باید با ایجاد هماهنگی در بخش های مختلف نظارتی کشور انجام شود اما در کل باید شرایطی فراهم شود تا طلاسازان ایرانی با طرح های ایجابی به فعالیت در کشور تشویق شوند از طرف دیگر اتحادیه، بازار را زیر نظر بگیرد و باید جلوی وارداتی که صورت می‌پذیرد گرفته شود.

وی افزود: کار دیگر این است که با همکاری وزارت دارایی و مالیات به بحث‌های مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده صنوف سر و سامانی بدهیم تا موجب فرار تولید کنندگان نشویم.

حسن پور با تشریح ضربه‌ای که سیستم مالیاتی نادرست به صنعت طلاسازی کشور زده است، اظهار کرد: افزایش 40 درصدی مالیات که در شرایط رکودی رخ داده است، نشان از افزایش این فشارها به واحدهای صنفی است که البته پیگیر این هستیم تا این مسئله به زودی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در مجلس هم مطرح شده که تغییری در سیستم مالیاتی صنوفی مثل طلا که سرمایه‌ای محسوب می‌شوند، اعمال شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار