نمایش نمایش

ID : 30661092
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

شرایط ایمنی محیط کار در اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر اینکه شرایط ایمنی محیط کار برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حائز اهمیت است اعلام کرد: طبق وظایف محوله، بازرسی کار باید در محیط های کارگاهی و صنفی بایستی صورت گیرد.

به گزارش عصرفرهنگ؛ «محمدحسین ریاحی» در کارگاه آموزشی HSE که به منظور ارتقای ایمنی کار برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: از حدود چهار سال گذشته تاکنون نگاه و رویکرد این اداره کل تغییر یافته و مچ گیرانه نیست. چراکه  معتقدیم شرایط باید مشورتی باشد و کار به مجموعه های تولیدی واگذار شود و نیز خودبازرسی صورت گیرد.
وی افزود: نگاه ما فراتر از بهره وری بوده و تاکیدمان بر مسائل اثربخش و کارآفرینی است؛ چراکه اثربخشی و کارآیی، بهره وری را به همراه خواهد آورد که در نهایت موجبات حاکم شدن تفکر درست را فراهم می کند.
ریاحی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 واحد و کارگاه در استان به معرفی مسئولین ایمنی پرداخته‌اند اظهار کرد: همه افراد اعم از کارگر و کارفرما می توانند با تفکر کارآفرینانه، به ایده پردازی بپردازند.
این مقام مسئول، مسئولین ایمنی در کارگاه را سفیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرشته های نجات خواند و اظهار کرد: با یاری انجمن صنفی ایمنی دوره های آموزشی در این زمینه برگزار شد که می تواند بسیار راهگشا باشد.
وی از افراد فعال در حوزه ایمنی که از آنها به عنوان حلقه واسط و موثر جامعه کارگری و کارفرمایی یاد کرد، خواست تا در حوزه کاری خود به منظور افزایش ایمنی و مدیریت ریسک، منشا اثر بوده و یاری رسان کارفرمایان باشند.
ریاحی با اشاره به حدود 3 هزار و 400 واحد کارگاهی و صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان در حال فعالیت هستند افزود: بیش از 30 هزار واحد صنفی نیز به صورت رسمی مشغول به فعالیت هستند. طبق آمار غیر رسمی همچنین بیش از 50 درصد این رقم به صورت غیررسمی در استان فعال می باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: به طور قطع با شرایطی که در حوزه صدور مجوزها برای کارفرمایان و کارآفرینان در استان تبیین شده، بررسی ایمنی کار در خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات از سوی مجوزدهندگان تاکید می شود.
ضرورت نیروی ایمنی در هر کارگاه
رئیس اداره بازرسی کار در ادامه این جلسه ضمن اشاره به آئین نامه مسئولین کارگاه های تولیدی بر ضرورت وجود نیروی ایمنی کار در هر کارگاه تاکید کرد.
«مجید دشت آبادی» همچنین به نحوه گزارش دهی فصلی و نیز تعامل با بازرسان کار شهرستان نیز مواردی را اعلام کرد.  
انتهای پیام/
 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها