ID : 9290307
پاسخ مسئولان به شايعات پايان داد

از دستگيری قاتل كودك مهريزی تا شايعاتی از حضور داعش در منطقه و روانی بودن قاتل حادثه


در حالي كه قتل كودك ۹ ساله مهريزی طی روزهای اخير شايعات بسياری در ميان مردم به راه انداخته بود،‌ پاسخگويی مسئولان در اين زمينه به شايعات پايان خواهد داد.

به گزارش یزد رسا، چهارشنبه شب محمدرضا، كودك ۹ ساله مهریزی در حالی كه برای شركت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) از خانه خارج شد، تا پاسی از شب به خانه بازنگشت و این امر دلیل تشكیل پرونده از سوی پدر و مادر وی در كلانتری محل شد.

پلیس از همان لحظات اولیه وارد عمل شد و پرونده را به جریان انداخت و كمتر از ۲۴ ساعت، قاتل دستگیر و روانه زندان شد اما متاسفانه موجی از شایعات در شهر زبان به زبان می گردد و سبب بروز نگرانی برای مردم به ویژه كودكان شده است.

در برخی از این شایعات، جدا شدن سر كودك از بدن وی مطرح شده و این اقدام را كار نیروهای داعش دانسته اند و عده ای به دنبال نوع قتل، حضور داعش در منطقه را مسجل كرده اند.

عده ای دیگر نیز از ارتكاب این عمل توسط اتباع بیگانه خبر داده اند و شایعات دیگری از روانی بودن قاتل و حضور او در شهر اطلاع رسانی كرده اند.

خبرنگار مهر در گفتگو با دادستان عمومی و انقلاب مهریز به همه این شایعات پایان داد و با ذكر جزئیات پرونده، اطلاع رسانی كاملی در مورد این قتل انجام داد.

 

مظنون پرونده در كمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد

صابر عزیزیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اینكه پرونده در كلانتری تشكیل شد، موضوع به سرعت در دستور كار پلیس قرار گرفت كه پلیس در بررسی های خود به فردی مظنون شد و هنوز ۲۴ ساعت از زمان غیبت كودك نگذشته بود، كه مظنون روانه بازداشتگاه شد.

وی خاطرنشان كرد: شخص مضنون ابتدا موضوع را به طور كامل رد كرد و بارها اعلام كرد كه كودك را نمی شناسد اما با بررسی و جستجوی خانه قاتل، ابتدا چند قطره خون و سپس لباس كودك در آنجا كشف شد كه این امر سبب تسلیم قاتل و اعتراف وی شد.

صابریان ادامه داد: قاتل اعتراف كرد كه در شب حادثه، كودك را كه عازم هیئت عزاداری بوده است، مشاهده كرده و با اعلام اینكه او نیز عازم هیئت است، به كودك تعارف كرده تا سوار بر موتور وی شود و كودك نیز با اعتماد به او، سوار بر موتور شده است.

وی تصریح كرد: قاتل اعتراف كرده كه در راه كودك را با ترفندهای مختلف به قصد آزار و اذیت به منزل برده و در نهایت نیز با یك ضربه چاقو به او، محمدرضا را به قتل رسانده و جسد او را در گونی گذاشته و نیمه شب او را در خیابان رها كرده است.

صابریان با اشاره به شایعات مطرح شده نیز عنوان كرد: كودك ۹ ساله با یك ضربه چاقو به گلو كشته شده و عضوی از وی قطع نشده است.

 

قتل هیچ ارتباطی به اتباع بیگانه نداشته است/ قاتل اهل و ساكن مهریز است

وی افزود: قاتل اهل و ساكن مهریز بوده و ارتكاب قتل توسط اتباع بیگانه یا حضور نیروهای داعش در منطقه كذب محض است.

دادستان عمومی و انقلاب مهریز در مورد روانی بودن قاتل نیز اعلام كرد: بررسی های اولیه در این زمینه انجام شده و قاتل مشكل روانی كه از وی در برابر اعمالش، سلب مسئولیت كند، ندارد.

وی از والدین خواست: ضمن كنترل و نظارت و در صورت امكان همراهی فرزندان خود در خروج از خانه، آموزش های لازم را به فرزندانشان برای عدم اعتماد به افراد غریبه بدهند.

 

جدیت دستگاه قضایی در برخورد با قاتل پرونده

صابریان همچنین از جدیت دستگاه قضایی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با این موضوع با جدیت برخورد خواهد كرد و پرونده به سرعت به جریان خواهد افتاد و قاتل پس از صدور حكم، به مجازات خواهد رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.