ID : 22022482
امام جمعه حومه شرقی یزد:

بی‌غیرتی مردان دلیل رواج بی‌حیایی در زنان است


آیت الله مدرسی در خطبه های نمازجمعه بر لزوم وجود عفت و حیا در زنان تأکید کرد و افزود: باید قبل از آنکه توجه به عفاف زنان داشته باشیم به غیرت مردان توجه داشت.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزد آوا، امام جمعه حومه شرقی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق(ع) برگزاری مجالس اهل بیت عصمت و طهارت را بسیار ارزشمند خواند و گفت: از پیامبر(ص) نقل شده است که هیچ اجتماعی از مسلمانان برگزار نمی‌شود که فضایل پیامبر و آل پیامبر در آن بیان شود مگر اینکه فرشتگانی از آسمان فرود آیند و در آن حضور پیدا کنند به گونه‌ای که چنان از عطر این مجلس معطر شوند که دیگر فرشتگان به حال آنها غبطه می‌خورند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به روایتی که هر چیزی آقایی دارد و آقای مجالس دنیا، مجالس شیعه است، ادامه داد: ارزش مجالس اهل بیت عصمت و طهارت  از آن جهت است که در آنها به ذکر فضایل بهترین انسان‌های روی عالم خاکی پرداخته می‌شود و بنابراین باید به خادمان، برگزار کنندگان، شرکت‌کنندگان، بسترسازان و واعظان این مجالس توجه ویژه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) که به روز دختر نامگذاری شده است، یکی از وظایف پدران و ماردان را تربیت دخترانی با بنیه قوی حجاب و عفاف و دوری  گزیدن از گناه و آلودگی عنوان کرد.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به تلاش بسیاری از افراد و جریانات برای دور کردن فرهنگ حیا از بانوان جامعه بر لزوم وجود عفت و حیا در زنان تأکید کرد و افزود: باید قبل از آنکه توجه به عفاف زنان داشته باشیم به غیرت مردان توجه داشت چراکه معتقدیم پشت بی‌حیایی یک زن، بی غیرتی یک مرد وجود دارد و اگر بی غیرتی مردان نبود بی‌حیایی زنان رواج پیدا نمی‌کرد و باید علاوه لزوم وجود حیا در زنان به وجود غیرت در مردان نیز متذکر شد.

انتهای پیام/ ف ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


علیرضا آیت اللهی
چرا و به اجازه و فتوای کدام ولی فقیه تمام مردان مسلمان جهان را بی غیرت می خوانید ؟! . شرم باد بر افرادی که همزبان با وهٌابیٌت ، داعش ، طالبان و امثالهم مؤمنان عاقل و مخلص درگاه الهی را با تهمت هائی ریشه دارمسؤول دورکردن فرهنگ حیا از بانوان جامعه معرفی کنند . غیرت به معنی تعصٌب است که در کدام کلام اللٌه و آورده کدام پیامبری توصیه شده است ؟! . غیرت در حدٌ معقول آن ونه غیرتی که به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها و عواقب بعدی آن بیانجامد در جامعه مردم بسیار محترم ما ، که متاسفانه اینچنین مظلوم واقع می شوند ، وجود دارد ؛ و اتفاقا" حجب و حیای مردان معقول و بزرگوار جامعه ما مانع می شود که نوای منحوس فتنه پردازان را هرچه سریع تردر حلقوم بد خواهانه شان خفه کنند . به شخصه اگر فلان مدیر سایت خبری عکس همسر ، خواهر یا مادرم را که به صورتی بسیار معقول به پارکی مجاز برای ورزش و تمدید سلامتی خود رفته است به صورتی عملا" توهین آمیز در سراسر جهان منتشر می کرد هرچه سریع تر عینک سالوس و ریایش را در درون چشمان هیز و نامحرمش خرد و خاکشیر می کردم . مزاحمت برای نوامیس مردم و آنهم بنام خدا و پیغمبر کفر مطلق است ؛ و سزاوار اشدٌ مجازات در این جهان و البتٌه که عقوبت الهی . چرا باید به هر بهانه ی ای کاملا" نامعقول و در واقع در راستای طمع و منافع شخصی و گروهی مخلٌ آسایش نوامیس مردم شد و به تعدٌی و تعرض به آنان پرداخت ؟! . این خود به نوعی گناه کبیره محسوب نمی شود ؟
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۰۹:۳۴.
aliasgar
دوری از اصالت فرهنگی و هویت خویش و تقلید از مد وبیگانه پرستی هم به آن اضافه کنید
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۵/۸ ۲۲:۵۰.