ID : 11307218
در حاشیه ادعاهای عجیب یک سخنران کاملاً آزاد !

حرمت مجلس ترحیم را پاس دارید!


بی‌گمان قاطبه ملت ایران و از جمله مردم نجیب و دین‌باور دارالعباده، نظام اسلامی و خون‌‌های مطهر ریخته شده در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب را بر هر شخص و جریانی ترجیح می‌دهند و حب و بغضشان نسبت به افراد و گروه‌ها بر اساس میزان پایبندی‌ آن‌ها به آرمان‌های دینی و انقلابی شکل می‌گیرد

درگذشت صبیه مرحوم آیت‌الله خاتمی از یک‌سو برای ارادتمندان آن استاد برجسته اخلاق و یار دیرین امام(ره) و انقلاب سنگین بود و از سوی دیگر، بهانه‌ای فراهم شد تا برخی با سوءاستفاده از فرصت به دست‌آمده، مسائل را مطابق میل خود تفسیر کنند. نگاهی به رویکرد رسانه‌های همسو با فتنه و اصلاحات و نیز محتوای برخی مراسم و پیام‌های تسلیت نشان می‌دهد که چگونه عده‌ای درگذشت این مادر شهید و صبیه آیت‌الله خاتمی بزرگ را دستمایه‌ای برای احیای برخی همدلان با فتنه کرده‌اند.

 

در این راستا سخنان سیدمحمدعلی غروی در مراسم ترحیم آن بانوی بزرگوار، حاوی مطالبی دور از شأن بود؛ مطالبی که سایت استانداری یزد نیز در کمال شگفتی به بازنشر آن اقدام کرد!

 

به گزارش سایت استانداری، وی از خانواده مرحوم آيت الله سيد روح ا... خاتمي(ره) به عنوان خانواده اي اخلاق مدار و مردم مدار ياد كرد و اظهار داشت : مرحوم آيت الله سيد روح ا... خاتمي(ره) همواره اخلاق را محور رفتار، گفتار و زندگي شان قرار مي داد و فرزندانش را نيز بر اين اصول ارزشمند اسلامي و انساني تربيت نمود.

 

درباره این ادعای سخنران باید گفت؛ مرحوم آیت‌الله خاتمی خود استاد برجسته اخلاق و عالمی مهذّب و وارسته بودند که امام امت(ره) نیز علاقه ویژه‌ای به ایشان داشتند؛ علاقه‌ای که در پیام تسلیت امام به مناسبت رحلت حضرت آيت الله خاتمی بیش از پیش آشکار شد، آن‌جا که فرمودند:

 

«… . اسلام و ایران یکی از پرفروغ ترین چهره ‏های تقوا و خلوص و ایمان خود را از دست داد. برادر عزیزم، خاتمی زنده دل، چهره تابناک مبارزات خستگی ناپذیر روحانیت روشن ضمیر در دهه های اخیر این مرز و بوم بود. او روشنفکری متدین و مجتهدی بزرگوار، و از خوبان امینی بود که اگر نتوان گفت بی نظیر، مسلما کم نظیر بود. او با گوشت و پوست خود مبارزه را می‏ فهمید؛ و سختی های آن را چون شربتی گوارا می ‏نوشید. او یار و پناه محرومان بود. او یک عمر با تحجر و واپسگرایی جنگید؛ و یکی از طرفداران بی‏بدیل اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- در عصر فریب و خودپرستی بود. او پاک زیست و پاک مرد، و پاک در جوار رحمت ربش آرمید.»

 

اما این به معنای تأیید رفتار همه اعضای خانواده آن عالم پاک‌سیرت نبوده و نیست. چه این‌که بی‌گمان، رفتارهای امثال محمدرضا خاتمی در دوران موسوم به اصلاحات به ویژه در مجلس ششم و ماجراهای شرم‌آوری همچون تحصن و ...، مغایر با ادعای اخلاقی و مردم‌مدار بودن است. همچنین رفتارها و رویکردهای سیدمحمد خاتمی بخصوص در فتنه 88، هیچ نسبتی با اخلاق و مردم‌داری ندارد! چگونه می‌توان کسی را اخلاقی و مردم‌مدار نامید، در حالی که با مواضع و رویکرد خویش، در تنور فتنه دمید و موجب جری‌تر شدن دشمنان قسم‌خورده مردم و نظامِ برخاسته از خون‌های مطهر فرزندان ملت شد؟!

 

سخنران در بخش دیگری از سخنان خود، بی‌توجه به نقش سیدمحمد خاتمی در فتنه 88 ادعا می‌کند «حجت‌الاسلام سيدمحمد خاتمي نه تنها چهره محبوب و شخصيت دانشمند استان يزد و كشور ايران بلكه يك چهره بين المللي و شخصيت فاضل جهان اسلام است و حضور اين جمعيت بي شمار نشان از مردمي بودن و محبوبيت ايشان دارد»!!

 

این ادعای گزاف در حالی مطرح می‌شود که بی‌گمان قاطبه ملت ایران و از جمله مردم نجیب و دین‌باور دارالعباده، نظام اسلامی و خون‌‌های مطهر ریخته شده در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب را بر هر شخص و جریانی ترجیح می‌دهند و حب و بغضشان نسبت به افراد و گروه‌ها بر اساس میزان پایبندی‌ آن‌ها به آرمان‌های دینی و انقلابی شکل می‌گیرد.

 

اکثریت قاطع مردم یزد و ملت ایران، نمی‌توانند دوستدار کسانی باشند که با رویکرد ناجوانمردانه خود در مقاطع حساس به ویژه در فتنه 88، قلب رهبری و خانواده‌های شهدا و دلسوزان نظام و اسلام را جریحه‌دار کردند و با پیروی از منویات نفسانی، دشمنان قسم‌خورده را به سر ذوق آوردند.

 

حضور مردم در مراسم ترحیم بانوسیده فاطمه خاتمی، از باب ادای احترام به آن مادر بزرگوار شهید و امام جمعه محبوبشان بوده است و دور از انصاف و واقعیت است که برخی بخواهند این حضور مبتنی بر علائق دینی را به نفع علقه‌های سیاسی خود مصادره به مطلوب کنند.

 

سخنران محترم که خود را یک «منبری آزاد و آزاد‌اندیش» لقب می‌دهد، شایسته است فارغ از سطحی‌نگری و جوزدگی‌ها با خویش خلوت کند و لختی با خود بیندیشد که اکثریت قاطع مردم استان یزد و مردم ایران اسلامی، در محذور بین خاتمی و نظام اسلامی کدام یک را برمی‌گزینند!

 

تردیدی نیست که مردم هیچ‌‌گاه خاتمی را بر نظام اسلامی ترجیح نمی‌دهند. همچنین نمی‌توانند همزمان هردو را برگزینند؛ چه این‌که خاتمی در فتنه 88 نشان داد ابایی ندارد منافع شخصی و جناحی را بر مصالح عالی نظام اسلامی ترجیح ‌دهد و پس از آن همه خسارت به نظام نیز همچنان بر رویکرد خود پای ‌فشرد و حاضر به بازگشت به دامان نظام نشد.

 

  سیدمحمدعلی غروي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قرائت پيام مقام معظم رهبري به همسر آيت‌الله خاتمي اظهار ‌می‌دارد: «پيام رهبر فرزانه انقلاب بيانگر يك عظمت و حقيقت است.»

 

اما به این نکته بدیهی توجه ندارد که فرمایش‌های رهبر فرزانه انقلاب، همگی بدون استثنا بیانگر حقیقت است؛ از جمله سخنان حکیمانه و مواضع هشداردهنده ایشان درباره فتنه 88 و فتنه‌گران و اذن ملاقات به امثال خاتمی ندادن.

 

بنابراین شایسته نیست کسانی به مصداق «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» تنها آن بخش از سخنان رهبر فرزانه را که به مذاقشان خوش می‌آيد، بر سر دست بگیرند و از کنار آن‌چه نمی‌پسندند، بگذرند!

 

وی همچنین با هجمه به صداوسیما و با اشاره به فرمايش حضرت زينب(س) به يزيد افزوده است: حضرت زينب (س) به يزيد فرمودند تو گمان مي‌كني با اين اقدامات مي تواني باعث شوي كه مردم نام حضرت حسين (ع) را فراموش كنند. اما هرگز اين چنين نخواهد بود و نام حسين (ع) تا قيامت بر دنيا نورافشاني خواهد كرد.

 

از این قیاس مع‌الفارق سخنران به خدا پناه می‌بریم و امیدواریم امثال وی در خلوت خویش اندکی تأمل کنند و این‌گونه سطح مقدسات دینی و مذهبی را تنزل ندهند.

 

نویستده : سیدحسین کمال‌الدینی




summary-address :
Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.