ID : 1033962
رییس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی تبلیغات اسلامی کشور در یزد:

زن ایرانی هویت امروزخود را مرهون نگرش ائمه اطهار و ولایت فقیه است


رییس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی تبلیغات اسلامی کشور در یزد گفت: زنان ایرانی امروز هویت خود را مرهون نگرش ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام به زنان و در انقلاب اسلامی نگرش امام راحل و رهبر معظم انقلاب به زنان هستیم.

به گزارش خبرنگارحوزه زنان یزد رسا، فرزانه سادات نیکو برش راد در نشست جمعیت زنان فرهیخته استان یزد با اشاره به واقعه غدیر و بزرگداشت این روز به عنوان عید شیعیان اظهار داشت : زنان بزرگ جهان تشیع از جمله حضرت معصومه(س) در دفاع از جایگاه امامت، حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت در خطبه فدکیه خود و حضرت زینب (س) درجریان عاشورا به خطبه غدیر تأکید کرده اند.

نیکوبرش راد با تصریح بر اینکه اگر داهیه علوی بودن را داریم باید اعمالمان نیزعلوی باشد؛ پیشاپیش فرارسیدن ایام محرم را یاداور شد و گفت: فرهنگ مبارزه ما از فرهنگ حسینی نشأت گرفته شده و با رسالت زینبی تثبیت شده است و در این ایام سیره و سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی ازمنکر که از اهداف قیام امام حسین(ع) بود برای مردم تبیین شود.

دبیر جمعیت زنان فرهیخته تبلیغات اسلامی کشور با مهم خواندن وظایف و رسالت سنگین جمعیت زنان فرهیخته تبلیغات اسلامی در استان ها گفت: بحث زنان در ایران فمینیستی نیست و حضور جنس زن در سلامت و امنیت جامعه تأثیر دارد زنان ایرانی هویت امروز خود را مرهون نگرش ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام به زنان و در انقلاب اسلامی نگرش امام راحل و رهبر معظم انقلاب به زنان هستیم.

وی با تصریح بر اینکه حضرت امام (ره) در بحث هویت زنان به سیره ائمه طهار و معصومین علیهم السلام تأکید داشتند اظهار داشت: نقش زنان بحث ما نیست و معمار انقلاب گفته نقش زن بالاتر از نقش مرد است چون یک قشر فعالند و به علت ظرافت و تأثیری که بر قشر فعال دارند.

نیکو برش راد با بیان این مطلب که در انقلاب اسلامی نگاه به زن در سیره معصومین ابتدا به وسیله امام احیا شد افزود: زنان علاوه بر نقش مادری و تربیت فرزند که در خانواده عهده دارند نگاه تربیتی در امنیت بخشی جامعه نیز به عهده زنان است و بر اساس این وظایف سنگین خدمت زنان به جامعه را در ردیف انبیا ذکر کرده اند.

وی توصیه دیگر امام راحل درباره زنان را مطرح کرد و گفت: امام فرمودند همانگونه که مردها در جبهه علمی و فرهنگی مشغول هستند زنان هم باید در این زمینه حضور بیابند و اگر به بیانات رهبرانقلاب نگاه کنیم راهکار داده اند که باید استفاده کنیم.

وی با خوب توصیف کردن فعالیت زنان روستایی دربرخی روستاهای کشور خاطرنشان کرد: روستاهای ما نیازمند کار فرهنگی هستند و شهر و روستایی را نمی یابید که در آن جمعیتهای فرهنگی و اجتماعی زنان متعهد و ارجمند خط و جهت را مشخص می کنند و نیازمند شناسایی و جذب و فعالیت فرهنگی دارند.

رییس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی و مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: زنان نقش تعیین کننده در پویایی فرهنگ دینی دارند و به برکت انقلاب اسلامی زنان ما رشد کردند و در استانهای مختلف حضور دارند که یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

نیکو برش راد ابراز داشت : یکی از اهداف دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم به ویژه در نهاد اجتماعی خانواده " زنان" هستند زیرا اگر زن از خانواده جدا شود نا امنی اجتماعی صورت می گیرد و اگر زن به ابزاری در دست آنان تبدیل شد دشمنان به هدف خودشان در گسترش فرهنگ برهنگی، مدگرایی و...دست می یابند.

وی افزود: اگر زنان به عنوان همسر به وظیفه خود عمل کنند مردان از امنیت روانی در جامعه برخوردار خواهند بود و اگر زنان ما نقش مادری و نقش تربیتی خود را درست انجام دهند فرزند آرامی خواهند داشت که در رشد استعدادهای جوانان و سرمایه های آینده ما مؤثر خواهد بود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.