ID : 34854235
مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد خبر داد

ساخت سریال شهید صدوقی در یزد/راهیابی اولین فیلم سینمایی تولید یزد به جشنواره رشد


پهلوانیان از ساخت اولین سریال «الف ویژه» در مرکز صداوسیمای یزد خبر داد و اظهار داشت: این سریال یک سریال ماندگار در بالاترین سطح کیفی سریال سازی در یزد است که با موضوع زندگی شهید صدوقی (ره) به‌عنوان رهبر انقلاب یزد، شرق و جنوب شرق کشور به تصویر کشیده خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ از حضور اولین فیلم سینمایی تولیدی مرکز صداوسیمای یزد در جشنواره رشد خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «لکنت» باقابلیت نمایش بر پرده سینما برای نخستین بار در تاریخ این مرکز ساخته‌شده که به‌زودی مراسم رونمایی آن برگزار خواهد شد.

دکتر امیر احمد پهلوانیان افزود: این فیلم نگاه ارزشی و فرهنگی داشته که با سطح کیفی بالا ازنظر تجهیزات، صدا و دوربین تهیه‌شده و گوشه‌ای از زیبایی جغرافیای یزد در منطقه خرانق را به تصویر می‌کشد که ازنظر اقلیم و آثار باستانی بی‌نظیراست.

پهلوانیان با اشاره به این مطلب که این فیلم به‌عنوان تنها اثر مراکز صداوسیمای استان‌ها در جشنواره بین‌المللی فجر نیز حضور پیداکرده اظهار داشت: این فیلم علی‌رغم مشکلات مالی که وجود داشت ساخته‌شده و به دلیل اینکه بر اساس قوانین یک فیلم را نمی‌توان در دو جشنواره به رقابت گذاشت آن را در بخش رقابتی جشنواره فجر حضور ندادیم تا بتوانیم آن را در جشنواره رشد که ویژه کودکان و نوجوانان شرکت دهیم و فکر می‌کنم این اثر در جشنواره رشد بدرخشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از مراکز استان‌ها به دلیل مشکلات مالی تولید آثار نمایشی را متوقف کرده‌اند اما به لطف خدا مرکز یزد از سال 1395 و پس از حدود 4 سال تولید آثار نمایشی را آغاز کرد و با ساخت تله‌فیلم «دوماِ شمسی» با سطح کیفی بالا اولین گام را به‌خوبی برداشت و این اثر به‌کرات در شبکه‌های ملی به نمایش درآمد.

پهلوانیان اضافه کرد: البته سریال خانه میراثی نیز ساخته شد که به نظر بنده دارای نواقص زیادی بود اما بااین‌وجود در شبکه ملی «شما» به نمایش درآمد.

رئیس بزرگ‌ترین رسانه استان در ادامه از ساخت اولین سریال «الف ویژه» در مرکز صداوسیمای یزد خبر داد و اظهار داشت: این سریال یک سریال ماندگار در بالاترین سطح کیفی سریال سازی در یزد است که با موضوع زندگی شهید صدوقی (ره) به‌عنوان رهبر انقلاب یزد، شرق و جنوب شرق کشور به تصویر کشیده خواهد شد و به‌اندازه سه سال بودجه مصرف خواهد کرد و کمی تولید آثار یزدی را جبران خواهد کرد.

وی ابراز داشت: پروژه در تهران به تصویب رسیده و بودجه خوبی نیز برای آن دیده‌شده همچنین با عنایت استاندار محترم و سازمان مدیریت و برنامه‌وبودجه استان مبلغ خوبی به این پروژه اختصاص داده‌شده و این سریال در حقیقت تاریخ انقلاب یزد را روایت خواهد کرد.

پهلوانیان اضافه کرد: چندین گزینه برای کارگردانی این اثر فوق‌العاده مطرح‌شده که جدی‌ترین گزینه آقای دهقان اشکذری است که هم تجربه سریال سازی داشته و همی‌زدی است همچنین نویسنده کار نیز معرفی‌شده و بالغ‌بر 70 درصد عوامل هم بومی خواهند بود و از لهجه یزدی استفاده خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد بابیان اینکه بیت شهید صدوقی دغدغه‌های درزمینهٔ نمایش شخصیت ایشان داشتند گفت: به دلیل اینکه در این سریال باید شخصیت‌های بسیاری از بزرگان یزد ازجمله شهید محراب و حتی جوانی برخی شخصیت‌هایی که در قید حیات هستند به تصویر کشیده شود از یک گروه کاملاً حرفه‌ای بهره گرفتیم تا تمام دغدغه‌ها در نظر گرفته شود.

وی در خصوص زمان اجرای ساخت سریال هم گفت: طرح به تصویب رسیده و به دنبال آن هستیم تا تفاهم‌نامه استاندارد یزد با معاون استان‌های صداوسیما به امضا برسد و کار را کلید بزنیم.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: البته دو سریال دیگر به نام نیلوفرانه و سریالی بانام یکی از محلات یزد، نیز در تهران به تصویب رسیده و در حال پیگیری برای طی مراحل قانونی جهت ساخت است.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.