ID : 11362604
گپ و گفت

نماد «ملّی» یا نماد «فتنه»؟!


محمد مقدم، عضو مجمع روحانیون مبارز ،در مراسم ترحیم صبیه آیت‌الله خاتمی گفت....

یزدرسا؛

 

* گفت: اگر اخلاق از دین جدا شد خشونت شکل می گیرد و اگر از زندگی مسلمانان جدا شد یک زندگی ددمنشانه حیوانی را پدید می آورد.

* گفتم : احسنت! نمونه‌های متعددی را می‌توان برای جداشدن اخلاق از زندگی مشاهده کرد؛ از جمله فتنه ناجوانمردانه 88 پیامد قهری جدا شدن اخلاق از زندگی برخی مدعیان اخلاق و اصلاح‌طلبی بود که موجب کشته‌ و مجروح شدن‌ انسان‌های بی‌گناه شد و قند در دل دشمنان نظام و اسلام آب کرد. فتنه‌ای که نقش‌آفرینی تشکل متبوع شما(مجمع روحانیون) و اشخاص محبوبتان از جمله خاتمی در آن شرم‌آور بود. همان فتنه‌ای که قلب رهبر معظم انقلاب را به درد آورد و اسباب جری‌ترشدن نظام سلطه و تحمیل تحریم‌های غیرانسانی را فراهم ساخت.

 

* گفت: مرحوم آیت ا.. خاتمی سرمایه ای داشت که باید هر روحانی آرمان دار حق گرای خداجوی حقیقت طلب داشته باشد ، او مرد اخلاق و نماد صداقت و مردم دوستی و ساده زیستی بود که مردم را مجذوب خود می کرد.

* گفتم: باز هم احسنت! حرف حق جواب نداره. ولی آیا شما و دوستانتان هم سعی کرده‌اید بهره‌ای از آن همه صداقت و ساده‌زیستی مرحوم آیت‌الله خاتمی داشته‌ باشید؟! آیا دفاع شما از کسانی که با نقش‌آفرینی در فتنه 88، در برابر نظام و ملت قرار گرفتند، مصداق صداقت و مردم‌دوستی به شمار می‌آيد؟!

 

* گفت:  سید محمد خاتمی یک فرد نیست بلکه فکر است، او شخص نیست بلکه شخصیت است و نام نیست یک نماد است ، نماد ادب و تواضع و اخلاق و مردم دوستی و به صحنه کشیدن اخلاق در حوزه سیاست در جامعه ورشکسته اخلاقی ماست.

* گفتم: ای بابا! این همه آسمان و ریسمان به‌هم بافتن که لازم نداره. ملاک برای ما نه ادعاهای امثال شما، بلکه نظر نظام است که خاتمی «باغی» است. والسلام!

 

* گفت: خاتمی به دنیا فهماند که ما انقلاب کردیم تا در کنار سیاست مان، اخلاق و صداقت باشد.

* گفتم: عجب! کاش لااقل یک اشاره‌ای هم می‌کردید که خاتمی چطوری این رو به دنیا فهماند!

مثلاً با اون افتضاحات در فتنه؟! با حمایت از فتنه‌گران؟! با سکوت در برابر ادعاهای شرم‌آور موسوی و کروبی؟!  دیدار با فتنه‌گران به زندان رفته؟! با ...

 

* گفت:  این مرد بزرگ(خاتمی) علیرغم همه نامهربانی ها و جفاها، از عمق وجود کوشید که ثابت کند می‌توان اخلاق و سیاست را به هم نزدیک کرد.

* گفتم: برادر من! بازی با الفاظ کار دشواری نیست که شما دارید انجام میدهید. لطفا بفرمایید نقش خاتمی در فتنه 88 چه می‌شود و از نظر شما چه معنایی دارد‍! اگر خاتمی اینگونه که شما در عالم تخیّلات برای مستمعان ترسیم کرده‌اید، اخلاقی بوده، چرا اجازه حضور در بیمارستان و عیادت از رهبری را پیدا نکرد؟! چرا چرا جرأت نمی‌کنید همه واقعیت‌ها را به مردم بگویید؟!

* گفت:  امروز با این شخصیت ممتاز که برای جامعه ما یک نماد ملی(!) است برخوردهای تاسف بار می شود .

* گفتم: جل الخالق! حالا دیگه خاتمی شد نماد ملی؟! احتمالا منظورتون، نماد فتنه است!

وانگهی، منظورتان از برخوردهای تاسف‌بار با خاتمی، احیانا ارفاق نظام به وی و در حصرقرار ندادن او نیست؟! چون جرم خاتمی در فتنه همسطح با موسوی و کروبی بوده و باید مثل آن‌ها در حصر قرار گیرد.

 

* گفت:  چرا جامعه امروز ما در هاله ای از زجر و غم و غصه به سر می برد؟ چون اخلاق در میان ما رخت بر بسته است.

* گفتم: سیاه‌نمایی در این حد که بگوییم جامعه در هاله‌ای از زجر و غم و غصه است، معمولا از مدعیان اصلاح‌طلبی برمی‌آيد ؛  اما به فرض قبول این تعابیر،‌ باید بگوییم که  نقش مدعیان اصلاح‌طلبی و هم‌طیفان شما در این زمینه اظهر من الشمس است.

چون در دوران هشت ساله مسئولیتشان به جای تمرکز بر خدمت رسانی به مردم، مستقیم و غیرمستقیم به شانتاژ‌های سیاسی و تیشه‌زدن به ریشه‌های اعتقادی و باورهای جامعه همت گماشتند و با حاشیه‌سازی‌های ناجوانمردانه در عرصه های گوناگون، فرصت کاستن از مشکلات جامعه را صرف نفسانیات و منافع نازل جناحی کردند.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.