ID : 33979246
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

عملیات روانی، نفوذ و جنگ اقتصادی؛ تیغ ستیز با کالای ایرانی


استاد حوزه و دانشگاه در تبیین شعار سال گفت: عملیات روانی نفوذی‌ها و جنگ اقتصادی مهمترین موانع حمایت از کالاهای ایرانی هستند.

به گزارش یزد رسا، محمد حسین فرج‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه در نخستین جلسه سلسله نشست‌های «اندیشه‌های آسمانی» در ابرکوه، ضمن بیان زوایای مختلف جنگ اقتصادی و برنامه های دشمن برای پیروزی در این جنگ، اظهار کرد: امروزه با جنگ‌های ترکیبی و پیچیده روبرو هستیم که شامل انواعی از جنگ نرم، سخت و نیمه سخت می شود، که شامل نبرد‌های رسانه‌ای، اقتصادی، فرهنگی، عملیات روانی و... است.

اهداف غرب در جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران
فرج نژاد با اشاره به یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نبرد، که جنگ اقتصادی است، گفت: تعبیر «جنگ تمام عیار اقتصادی» و اهداف و راهکارهای مبارزه با آن توسط مقام معظم رهبری مورد توجه و تبیین قرار گرفت، لذا «حمایت از تولید داخلی» در موفقیت کشور در این نوع جنگ ناجوانمردانه غرب علیه مردم ایران، را مطرح کردند.

وی افزود: غرب در جنگ تمام عیار اقتصادی؛ اهداف و ابزاری را دنبال می کند که شامل هدف کوتاه مدت سناریوی اشتباه محاسباتی و تغییر مسئولین از یک دولت انقلابی به یک دولت غرب‌گرا و وابسته، هدف میان مدت تغییر نظام اسلامی، هدف بلند مدت تجزیه ایران به کشورهای قومی‌ـ زبانی سست و بدون قدرت است.

کارشناس اقتصاد اسلامی بیان کرد: همه این اهداف برای رسیدن به هدف نهایی استعمارگران که همان «ناکارآمد نشان دادن دین اسلام» و «ناموفق بودن مدل انقلاب دینی» جهت حفظ هژمونی قدرت یهودیزه غرب پسامدرن است.

زرسالاران سرمایه‌دار یهودی و صهیونیست بازیگران اصلی جنگ اقتصادی
فرج نژاد تصریح کرد: زرسالاران سرمایه‌دار یهودی و صهیونیست بازیگران اصلی این جنگ هستند که محوریت اصلی تقابل با انقلاب اسلامی ایران را برعهده گرفته‌اند و حلقه پیرامونی آنها سازمان‌های اطلاعاتی و سپس سازمان‌ها و قراردادهای ظاهراً بین‌المللی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: پیرامون این سازمان‌ها و مجتمع‌های امنیتی‌ـ نظامی‌ـ صنعتی، شرکت‌های بزرگ چندملیتی وابسته به خاندان‌های سرمایه‌سالار یهودیزه و شبکه دلالی اقتصادی در کشورهای مختلف هستند.

نفوذی ها و منافقین بازیگران نهایی جنگ اقتصادی غرب علیه ایران
وی عنوان کرد: آخرین حلقه بازیگران این زنجیره شرارت‌بار اقتصادی را منافقین و نفوذی‌های به ظاهر خودیِ وابسته به محافل ظاهراً علمی، آکادمیک و روشنفکرنما، تشکیل می‌دهند که با عملیات شناختیِ اقتصادی و فرهنگی، تلاش بر فریب مردم و جا انداختنِ اقتصاد لیبرال و غربزده در اذهان عمومی و مسئولین تصمیم‌ساز را دارند.

فرج نژاد به نقش نظام آموزشی و علم اقتصاد کلاسیک در این نبرد نابرابر اشاره کرد و گفت: رشا و ارتشا، تحریم‌های چند ضلعی و همه جانبه، جنگ تجاری، سیادت دلار و جنگ ارزی، قرارداهای اقتصادی و فرهنگی، عدم توجه به تولید داخلی، نفوذ افراد دشمن در میان مسئولین و تصمیم‌سازان کشور، خرید زیرساخت‌های بنیادین اقتصادی توسط سرمایه داران خارجی با هدف تسلط بر تصمیمات سازمان‌های برنامه و بودجه‌ای، از جمله ابزارها و شیوه هایی است که غرب علیه ایران در جنگ اقتصادی به کار می برد.

ضعف دولتمردان و عدم توجه به استعدادهای داخلی عامل گسترش جنگ اقتصادی
کارشناس ارشد فلسفه غرب اذعان کرد: برنامه های دشمن در کنار ضعف دولتمردان، عدم توجه به استعدادها و اقتضائات ملی و عمل به نسخه‌های توسعه غربی، از مهم‌ترین دلایل گسترش میدان این جنگ است.

وی ادامه داد: استفاده این ابزارها همزمان با نبرد شناختی دشمنان خارجی و منافقین داخلی در تضعیف خودباوری و اعتماد به نفس ملی، مشکلات اقتصادی را از آنچه وجود دارد، بزرگتر جلوه دهد و ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و مسئولین در جمهوری اسلامی ماحصل آن است.

فعالیت رسانه‌ای و کار عملی میدانی عامل خنثی کردن نقشه های دشمن
این استاد ابراز امیدواری کرد؛ که با فعالیت دقیق رسانه‌ای، آگاهی‌سازی عمومی و کار عملی میدانی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توان از مشکلات جلوگیری کرد.

در پایان این نشست که به همت جبهه فرهنگی ندای بهشت، گروه هنری آینه و مؤسسه آموزشی پژوهشی دفتر مشق برگزار شده بود، مستند «کمپانی» اثر روح‌الله رفیعی با موضوع نفوذ اقتصادی پخش و پیرامون این مستند و راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی، بحث و تبادل نظر بین حاضرین انجام شد.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.