Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

انجام هرگونه مراسمی از جمعه (15 اسفندماه) و هفته دوم فروردین بلا مانع است


امام جمعه ابرکوه با توجه به نزدیک شدن ایام فاطمیه تصریح کرد: برگزاری هر گونه مراسمی از جمعه (15 اسفندماه) تا اول فروردین و همچنین در هفته دوم فروردین بلا مانع است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در پایان بحث تفسیر شبانه خود در مسجد جامع گفت: آغاز نوروز و سال جدید باز مصادف با ایام شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) می باشد. اعتقاد ما به حکم شرعیِ تولّی ایجاب می کند که ضمن اظهار تبریک حلول بهار طبیعت و سال جدید ، مراتب را با بیان تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ممزوج نمائیم.


امام جمعه تصریح کرد: با عنایت به این موضوع ، مردم به هیچ عنوان در هفته اول فروردین به جشن، عروسی و شادمانی نپردازند و هرگونه مراسمی از هفته دوم فروردین بلا مانع است و بیان تبریک هم باید تحت الشعاع تسلیت ایام فاطمیه باشد.


حجة الاسلام حسینی اهمیت احترام به ساحت مقدس زهرای اطهر به عنوان امّ الائمّه(ع) را به مثابه احترام به همه امامان دانست و گفت: منزلت آن بی بی مکرّمه در دنیا و آخرت خدادادی است به گونه ای که به تصریح نبی اکرم(ص) خوشنودی یا غضب الهی معطوف به خوشنودی یا غضب فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد.


وی همچنین با اشاره به شروع ایام فاطمیه اول که به روایتی 75 روز پس از رحلت رسول اکرم(ص) می باشد، گفت:  نیمه ی دوم اسفند ماه جاری از جمعه( 15 اسفند) انجام هرگونه مراسمی  بلامانع است.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد