Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


تدوین سند راهبردی منابع طبیعی استان یزد به ابرکوه رسید


جلسه تدوین سند راهبردی منابع طبیعی استان یزد در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش سروابرکوه به نقل از خبرنگار مهر، در این جلسه که به گفته عضو این شورا مهمترین بخش کار به حساب می آید، بهره برداران منابع طبیعی ابرکوه به بیان مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

رضا باقری در جمع بهره برداران منابع طبیعی ابرکوه اظهار داشت: سه ماه از تشکیل شورای راهبردی منابع طبیعی استان یزد می گذرد و در این مدت نظرات کارشناسان اخذ شده است.

وی افزود: در حال حاضر و با سفر به شهرستان ها مهمترین بخش کار که شنیدن نظرات و انتظارات بهره برداران است را کلید زده ایم و گروه هایی در شهرستان های مختلف به این کار مبادرت می کنند.

قسمت اعظم وقت جلسه به دامداران و عشایری اختصاص یافت که عمدتأ از مشکلاتی که معدنکاران برای مراتع آنها به وجود آورده اند، سخن به میان آوردند.

نبود قوانین مناسب برای احقاق حق بهره برداران مراتع از سوی دولت و همچنین عمل نشدن به وعده های حمایتی اندکی که اعمال می شود و یا راهکارهای پیچیده تحقق آنها از دیگر نکات برجسته این جلسه بود.

در کنار این مسئله نبود آب در مراتع نیز بارها از زبان مرتع داران شنیده شد.

در این میان معدنکاران نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

تنها معدنکار حاضر در جلسه با بیان اینکه به اندازه ای که اشتغالزایی می کنیم، درآمد نداریم، سرمایه گذاری در این کار را مقرون به صرفه ندانست.

وی با اشاره به اینکه به ارزش کار مرتعداران واقف هستم، بيان كرد: ما هم برای استفاده از امکاناتی نظیر جاده ها به صنایع و معادن هزینه پرداخت می کنیم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد