Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر سابق هیئت سوارکاری تفت:

ظرفیت سوارکاران تفتی نادیده گرفته شده است


دبیر سابق هیئت سوارکاری شهرستان تفت عدم توجه مسئولان تفت به حرفه اسب سواری را روایت می کند و می گوید: ظرفیت سوارکاران تفتی نادیده گرفته شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، دبیر سابق هیئت سوارکاری شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار صبح تفت در رابطه با وضعیت صنعت پرورش اسب در شهرستان تفت گفت: سابقه نگه داری و پرورش اسب در شهرستان تفت را میتوان با سابقه برگزاری تعزیه در تفت یکی دانست و از زمانی که تعزیه وارد شهرستان تفت شده است پرورش و نگه داری اسب هم انجام می گرفته است.

«امین سالاری» افرود: تعداد اسب های موجود شهرستان تفت در دهه 60 به اندازه کل اسب های موجود در استان یزد بوده است و این موضوع یعنی تفت مهد نگه داری و پرورش اسب در استان یزد بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 350 راس اسب در کل شهرستان تفت وجود دارد، تصریح کرد: حدود 100 نفر در کل شهرستان تفت در این حرفه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

این فعال پرورش اسب در رابطه با کمبود ها و نیازهای این صنعت در شهرستان تفت گفت: پرورش اسب یک صنعت درآمدزایی است که متاسفاه طی سال‌های گذشته این مزیت در شهرستان تفت مغفول مانده است.

وی افزود: نبود زمین سوارکاری مناسب مهمترین و اصلی ترین مشکل اسب سواران تفتی است که نبود زمین مناسب باعش تا سوارکاران از رودخانه تفت برای مسابقات و ... استفاده کنند.

سالاری با اشاره به برخورد هفته گذشته اسب با یک خودرو سواری در تفت، اذعان داشت: خوشبختانه برخورد این اسب با اتومبیل حادثه جانی نداشت اما اسب قیمتی از بین رفت ولی مشکل اینجاست تا اتفاق جانی و خطرناکی نیفتد ما به فکر نمی افتیم.

این سوارکار تفتی با گلایه از عدم حمایت مسئولان تفت از این رشته ورزشی در نیز گفت: متاسفانه به این ورزش آنگونه که باید توجه نمی شود و همین موضوع باعث شده است تا تفت در پیشرفت این صنعت عقب باشد و ظرفیت سوارکاران تفتی نادیده گرفته شود.

http://sobhetaft.ir/documents/4304641/0/DFDSDS%20%289%29-1.jpg?t=1504690238886

انتهای پیام/م*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد