Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه در مراسم سالروز ارتحال امام:

ناکثین و مارقین زمان امام علی (ع) امروز در لباس سازش با دشمن تکرار شدند


دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه گفت : ناکثین و مارقین زمان امام علی (ع) همان افراد امروزی هستند که به دنبال سازش با دشمن و یا به دنبال منافع شخصی و دنیوی خود هستند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا صدری دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه، در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ، در مسجد جامع شهرستان، اظهار کرد : دو ویژگی خاص در شخصیت بنیانگذار انقلاب وجود داشت، که از مولای خود حضرت علی (ع) آموخته بود.

حجت‌الاسلام صدری گفت : ویژگی اول صلابت و استکبارستیزی وی بود، چنانکه در مقابل دشمنان خدا به ویژه آمریکا و اسرائیل غاصب، قاطعانه ایستاد و این درس را به همه جهانیان آموخت. امام که معمار انقلاب اسلامی بود، توانست با طرحی نو در شرایطی که سایه حکومت پهلوی بر سر مردم سنگینی می کرد، اسلام ناب محمدی (ص) را به همه دنیا صادر کند.

وی ادامه داد : دفاع از مظلومان و مستضعفان خصلت دیگر امام بود، که به خاطراز بین بردن خوی کاخ نشینی و اشرافی گری سلطنت پهلوی، قیام کرد و انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

صدری، با اشاره به شباهت وجود سه گروه قاسطین، مارقین و ناکثین در حکومت امیرالمومنین (ع) با دوران امام خمینی (ره) گفت : سومین گروه کج فهمانی بودند که مسئولین آنها گاهی با دشمن در رابطه بودند و توده اصلی مردم را علیه حکومت امیرالمومنین (ع) می شوراندند.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات ابرکوه، یادآور شد : نمونه‌های این گروه در جنگ صفین، جمل و نهروان که معاویه آنها را با زر و زور می‌خرید و عده ای را تطمیع و همراه خود می ساخت.

وی تصریح کرد : مصداق این افراد در دوران امام راحل کاملا مشاهده بود. قاسطین دشمنانی همچون آمریکا و اسرائیل و دشمنان داخلی همچون منافقین و دیگران که در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند. در مقابل، ناکثین و مارقین کسانی بودند که به دنبال سازش با دشمن و یا به دنبال منافع شخصی و دنیوی خود بودند.

صدری عنوان کرد : امروز راهی که رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کنند همان راه امام راحل است و وظیفه ما پیروی کامل از فرامین ایشان است.

وی گفت : تنها تفاوت ملت زمان امام علی (ع) با ملت زمان امام راحل این است که آنها امام خود را تنها گذاشتند و او را مظلومانه ترک کردند تا آنجا که امام ‌فرمود؛ ای کاش خدا جان علی را می گرفت و از شما مردم جدا می‌کرد. اما ملت شریف ایران با تمام توان در کنار امام و رهبر خود ایستاد و با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» انقلاب را به پیش بردند.

صدری تأکید کرد : امروز نیز که اولویت ما رونق تولید است و مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را راهکار این رونق عنوان کردند، باید در همه ابعاد و زمینه ها در سیاست داخلی و خارجی پیرو ایشان باشیم و ذره‌ای از این راه کوتاه نیاییم.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد