Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه مهردشت:

آل سعود در امور بحرین دخالت نکند/ بخشدار بخش بهمن در پستش ابقا شود


امام جمعه مهردشت گفت: با توجه به نزدیک شدن به اجرای طرح همه پرسی مردمی در بحرین نظام آل سعود باید دست از دخالت در امور بحرین برداشته و نتایج همه پرسی مردمی را قبول و نیروهای نظامی خود را عقب براند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه مهردشت اظهار داشت: امروز شاهد ظلم و ستم های فراوانی نسبت به مردم مسلمان و بی گناه در جهان هستیم. کشتار مردم بی دفاع و بی گناه غزه، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان، میانمار و بحرین که هنوز نظام آل خلیفه به دیکتاتوری و سیاست سرکوب ادامه می دهد.

عدم دخالت آل سعود در امور بحرین و قبول نتایج همه پرسی مردمی

حجت الاسلام علیزاده اضافه کرد: مسئله اصلی بحرین در این روزها، دعوت نظام اهل خلیفه از مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین می باشد که قرار است اول آذر ماه برگزار شود. اما این اتخابات فرمایشی و تقسیم بندی دایره های انتخاباتی به صورت ناعادلانه و تبعیض آمیز است.

علیزاده عنوان کرد: شیعییان بحرین که 75 درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند میتوانند 18 کرسی مجلس و جمعیت حداقلی اهل سنت 22 کرسی را کسب نمایند. به همین سبب طرح همه پرسی مردمی برای تعیین سرنوشت بحرین تحت نظارت سازمان ملل مطرح نمودند.

وی در حمایت از شیعیان مظلوم بحرین عرض می کرد:
1: همه پرسی مردم به عنوان راحل دموکراتیک مناسب برای اوضاع نابسامان بحرین تحت نظارت سازمان ملل صورت گیرد.
2: نظام آل سعود در امور بحرین دخالت نکرده، نتایج همه پرسی مردمی را قبول و نیروهای نظامی خود را عقب براند.
3: سازمان ملل ضمن اعتراف به همه پرسی مردمی، حمایت خود را از مردم بحرین و طرح همه پرسی که در آینده نزدیک برگزار می شود اعلام نماید.  

عدم وجود نمازخانه در مدارس بخش بهمن
امام جمعه بخش بهمن در آستانه روز کتاب و کتابخوانی گفت: دين مبين اسلام برای مطالعه و کسب علم، ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهميت کتابخوانی در اسلام به ‌قدری است که معجزه پيامبر اکرم(ص) از نوع کتاب بوده و در اين کتاب مقدس با امر به خواندن، قلم و علم توأم شده است. در اهميت کتاب و کتابخوانی همین بس که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نويسد، قسم ياد می‌کند.

علیزاده ضمن اشاره به ارزش بالای مطالعه، علم و دانش در دنیای امروز تصریح کرد: وضع علمی مدارس بخش بهمن اصلا مناسب نیست. هیچ کدام مدارس نمازخانه ندارد.

وی بیان کرد: بعضی فکر می کنند کار خوب فقط کمک به روضه ی امام حسین(ع) و ساختن تکیه و مسجد است، در حالی که مدرسه سازی ثوابش کمتر نیست. لذا از کسانی که توانایی دارند و اهل خیر هستند می خواهم نسبت به تجهیز مدارس خصوصا سالن اجتماعات و نمازخانه مدارس همت کنند.

خطیب جمعه مهردشت خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد و نباید فرزندان ما از درس و معنویت فاصله بگیرند. همچنین مدیران نسبت به وضعیت اخلاق و تربیت دانش آموزان معترض هستند. وقتی بچه ها احترام معلم را نگه نداشته و ادب را در مقابل آنان رعایت نکنند مطمئن باشید اینجاست که خطر احساس می شود.

در خواست ابقا محمدی بر پست بخشدار بخش بهمن
حجت الاسلام علیزاده به تعطیلی 20 روزه بانک ملی مهردشت اشاره کرد و گفت: در این زمینه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قول پیگیری داده و همچنین فردا جلسه ای با سرپرستی بانک ملی و رییس دانشگاه علوم پزشکی راجع به درمانگاه در یزد داریم.

وی در پایان از زحمات شورای شهر و محمدی بخشدار مهردشت در خصوص عمران و آبادانی بخش بهمن تشکر و تاکید کرد: از مسئولین استان و شهرستان می خواهیم که تلاش کنند محمدی در این پست ابقا شود. وی جند سال است بر کار سوار و پیچ و خم ها را می داند. راحت تر کار انجام می گردد تا کسی که تازه کار باشد و بخواهد با مسائل و موقعیت های شهر آشنا شود.
 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد