Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدرس حوزه علمیه قم:

انس با قرآن کریم نباید موسمی و موقتی باشد


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انسان باید برای سعادت دنیوی و اخروی با قرائت، ختم و عمل به دستورات قرآن این سنت نیک را تداوم ببخشد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از پایگاه خبری ۱۵ دی؛ شب گذشته آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در آخرین محفل انس با قرآن در شهرستان ابرکوه بابیان اینکه کلام وحی بخشی از وجود انسان است اظهار کرد : نگاه کردن، تلاوت کردن، عمل کردن، قرائت و تدبر در آیات قرآن اثر تکوینی بر انسان می‌گذارد.

وی بابیان اینکه ارتباط با قرآن نباید موسمی باشد اظهار کرد : قرآن کتاب سعادت‌بخش بشریت است و بایستی دائماً با قرآن در ارتباط باشیم.

علیدوست با اشاره به اینکه قرآن دست انسان را می‌گیرد، خاطرنشان کرد : اگر بخواهیم در دنیا و آخرت موفق شویم باید به قرآن و آموزه‌های قرآنی عمل کنیم و انسان هم باید با عمل به قرآن توجه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تفسیر بخشی از سوره زلزله تصریح کرد : زمین شهادت می‌دهد که انسان بر روی من چه عمل خیری یا چه عمل شری انجام داده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه توجه به قرآن سبب گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود، عنوان کرد: هر کس با قرآن آشنا است به همان میزان به فضائل نزدیک‌تر و از گناهان دورتر است.

این محفل به همت پایگاه مقاومت شهید محمد منتظری و هیئت امناء تکیه حضرت ابوالفضل (ع) درب قلعه ابرکوه طی ماه مبارک رمضان برپاشده بود.

گفتنی است ۱۸۶ محفل انس با قرآن کریم در ماه رمضان در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا، محافل مذهبی و منازل در شهرستان دایر شده بود، که با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان روبرو شد.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد