Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

روز گذشته انجام شد

بازدید مسئولین ابرکوه؛ خاتمه بخش نمایشگاه «سرو عاشورایی» + تصویر


همزمان با واپسین روزهای ماه صفر، نمایشگاه عکس «سرو عاشورایی» با بازدید امام جمعه و فرماندار ابرکوه به کار خود پایان داد.

به گزارش سرو ابرکوه، در آخرین روز از برپایی نمایشگاه سرو عاشورایی، مسئولین شهرستان از عکس های منتخب مسابقه «سرو عاشورایی» که به همت شهرداری ابرکوه و با مسئولیت اصغر عباسی در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته بود، بازدید کردند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مذکور، اظهار کرد: این تصاویر، پیام های زیادی از جلوه زیبای عزاداری مردم، اعتقادات و باورهای مذهبی آنان دارد.


حسینی افزود: این عکس ها، حضور گسترده مردم را، در راستای تداوم بخشی راه نیاکان خود، در برپایی مراسم سوگورای عاشورای حسینی(ع)، بسیار هنرمندانه به تصویر کشیده است. همچنین ثبت حضور انبوه عزاداران در بافت تاریخی توسط عکاسان چیره دست، گویای قدمت و فرهنگ شهر ابرکوه می باشد.


وی خاطرنشان کرد: آن بخش از تصاویر که توجه مرا به خود جلب کرد، به تصویر کشیدن دست های مجموعه عزاداران است، که بسیار متبهرانه، حکایت از بالا رفتن دست نیاز به سوی بی نیاز و همچنین نشان دهنده دستان عاشقی است، که جهت ابراز ارادت، به سید و سالار شهیدان و یاران ایشان، به سینه می خورد.


سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مسابقه و نمایشگاه عکس سرو عاشورایی بیان کرد: با توجه به اینکه واقعه عاشورا خود تأثیر بسیاری بر مردم به ویژه قشر جوان دارد، نیاز به انجام یک کار هنری خوب در این راستا که این تأثیر را نشان دهد، بسیار احساس می شد.


رسولی ضمن ابراز خرسندی از وجود هنرمندان خوش ذوق در شهرستان، تأکید کرد: برپایی این نمایشگاه موجب شد تا بزرگی کار امام حسین(ع) در روز عاشورا بیش از گذشته نمایان شود و تصاویر موجود، که بسیار هنرمندانه اوج ارادت مردم به اهل بیت(ع) را نشان می دهد، خود موید این ادعا است.


اصغر عباسی مسئول نمایشگاه عکس «سرو عاشورایی» یادآور شد: یکی از راهکارهای گرفتن عکس های زیبا و هنرمندانه، تماشای آثار هنرمندان برجسته می باشد و هر عکاسی نیازمند این استف که آثارش در معرض دید عموم قرار گیرد؛ لذا برپایی چنین نمایشگاه هایی در شهرستان بهترین فرصت برای خوب دیدن و دیده شدن است و کمک شایانی به پرورش و رشد عکاسان خواهد کرد.


عکس از احسان باغبان


انتهای پیام/ م.ف




رای شما
میانگین (5 آرا)
The average rating is 4.8 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد