Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ مسعود بصیری

جهان سوم را خودمان می سازیم


نوسنده ابرکوهی نوشت: ما با اعمالمان جهان سومی را می سازیم اما بیایید این نسخه سیاه "بی_فرهنگی" که به اسم مدرن شدن، باکلاس بودن و غربی شدن به ما قالب کرده اند را پاره کنیم.

سرو ابرکوه به نقل از ابرنیوز، جهان سوم را خودمان می سازیم نوشته مسعود بصیری نویسنده ابرکوهی را می خوانید.

شما را نمی دانم. اما برای من دردناک است وقتی میبینم زنان ایرانی در باشگاه نه برای سلامتی، بلکه برای "برجسته کردن فلان اندامشان" ورزش می کنند!

دردم می آید که دخترخانمی مجال نمیدهد که ببیند بینی اش در ۲۰ سالگی! چه شکلی خواهد شد؟!

دردم می آید که برخی پزشکان ایرانی برای پول به راحتی دختران ۱۷ ساله را جراحی زیبایی می کنند و منتظر تکمیل رشد و جا افتادن چهره به عنوان یک جوان نمی شوند.

نمی دانم چه کسی به دختران ایرانی گفت که باید لب هایشان را برجسته کنند تا زیبا شوند؟

نمی دانم شما چند کشور را دیده اید؟!

اگر در جهان گشتی بزنید، و یا لااقل کمی مطالعه کنید، می بینید که در همان کشورهای جهان اول تنها زنان معدودی که مشکل روان و اعتماد به نفس، یا بیماری اعتیاد به جراحی زیبایی دارند برای خود چنین شمایلی می سازند.

هیچ انسان عادی، تکرار می کنم هیچ انسان عادی فرانسوی یا آلمانی و.‌… در کشورهای اروپایی این چنین به آرایش های غلیظ و جراحی های زیبایی متوسل نمی شود که در ایران می شود.

(به توریست هایشان نگاه کنید. خیلی هاشان حتی رژ ندارند) در اروپا تنها برخی از دختران نوجوان که دوران طبیعی دمدمی مزاجی را می گذرانند، و نیز زنان محترم سالخورده کمی آرایش می کنند. مابقی نه… حتی خیلی ها در روز ازدواجشان تنها لباس سفید می پوشند و باز هم آرایش چندانی نمی کنند.

نمی گویم آرایش نکنید. آرایش و زیبایی خیلی هم دلپذیرست؛ بخصوص برای همسرتان اما یادتان باشد، که "جهان سوم" را من و شما می سازیم. با کارهای "جهان سومی" خودمان.

درحقیقت دستکاری تمام بدن برای خوشامد مردان، یک حرکت جهان سومی و مردسالارانه است.

وقتی برای خوشامد مردها، خود را شبیه به ستارگانِ … می کنید، در واقع تبدیل به کالای جنسی شده اید.

– راستش به عنوان یک انسان شرم می کنم وقتی مردانی را میبینم که ته عقده و انتقاد و حتی نفرتشان به فرهنگ و فضای کشورم "آزاد نبودن برهنگی" برای هیزی بیشتر ناموس دیگران است... غافل از آنکه حتی در خود آمریکا، نمایش برخی نقاط بدن، نشانه و علامتی است مخصوص زنان خاص!

گرچه خیلی دیر شده اما ولع غربی شدن بیش از صد سال است با تمام توان بدست سیاستمداران و هرزگان هنرمندنما در ایران و دیگر کشورهای اسلامی دنبال می شود و فرهنگ جامعه ما روزبروز رو به انحطاط رفته.

بیایید این نسخه سیاه "بی_فرهنگی" که به اسم مدرن شدن، باکلاس بودن و غربی شدن به ما قالب کرده اند را پاره کنیم. بیایید پاکیزگی را به هم یادآوری کنیم.دوباره زنده کنیم عصر شیرزنان باحیا و مردان نجیب این سرزمین را.

انتهای پیام / ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد