Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

سینمای ما با سینمای مطلوب فاصله دارد


امام جمعه ابرکوه گفت: یک هنرمند به طور فطری، مسلک غرب گرایی ندارد؛ این متولیان فرهنگی کشور هستند که باید استعدادهای مذهبی هنرمندان را شکوفا کرده و فعلیت ببخشند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع هنرمندان و کارگردانان ابرکوهی اظهار کرد: سینما، یک موقعیت مقبول بین المللی دارد و در جایگاهی است که همه نسبت به این مقوله و اثر گذاری آن، به عنوان یک ابزار فرهنگی پیام رسان تردیدی ندارند.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه با وجود گذشت سه دهه از انقلاب، سینمای امروز با سینمای مطلوب فاصله زیادی دارد، افزود: چرایی این فاصله باید بررسی شود، ما در نظامی زندگی می کنیم که ماهیت اسلامی دارد اما انگشت اتهام متوجه تولیدات سینمایی است که با موازین اسلامی انطباق ندارد.


وی تصریح کرد: انگشت اتهام متوجه دستگاه های متولی فرهنگ در کشور مخصوصا وزارت ارشاد است که در بخش فرهنگ سازی، توجیه و پرورش سینما گران مکتبی، هم قصور و هم تقصیر داشته است.


امام جمعه بر لزوم توجه وزارت ارشاد به تربیت هنرمندانی با معیار های مکتبی و شاخصه های دینی تاکید کرد و گفت: نباید از هنرمندی که در دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل شده انتظار ساخت فیلم دینی را داشت؛ این انتظار نابجایی است. متولیان فرهنگ و هنر باید متخصص متعهد پرورش دهند.


حسینی عنوان کرد: ذهنیت هنرمندان و تولیدگران سینمایی مالامال از جاذبه های غربی است. باید برای رفع این مشکل دوره های آموزشی و آشنایی با منابع غنی مذهبی و تاریخ اسلام برگزار کرد تا پژوهشگران هنرمند در بخش تحقیقات مذهبی و تاریخی تشویق شوند.


وی در بخش دیگر از سخنان توجه فیلم سازان را به تولیداتی در راستای اهداف جهان شمول انقلاب اسلامی جلب کرد و گفت: امروزه زمینه آسیب خارجی و تخریب معتقدات دینی توسط رسانه های غربی ها به قدر کافی وجود دارد و ما نباید با ابزار هنری همان نقش تخریبی داشته باشیم این دور از انصاف است.


این مقام مسئول غنا بخشی و جلوه نمایی به مظاهر زیبای سینما را تکلیف سینما گران و همه متولیان فرهنگ کشور دانست و گفت: حوزه علمیه و طلاب خوش فکر و جوان، دانشگاهیان و اقشار مختلف باید دست در دست هنرمندان گذاشته و مسیر را هموار کنند. نباید بین هنرمندان و مذهبیون زاویه و فاصله ایجاد شود.


حسینی خاطر نشان کرد: یک هنرمند به طور فطری، مسلک غرب گرایی ندارد و مسلمان است؛ این متولیان فرهنگی کشور هستند که باید استعدادهای مذهبی هنرمندان را شکوفا کرده و فعلیت ببخشند.


انتهای پیام/ ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد