Skip to Content

گفتگوی تفصیلی یزدبانو با شاعر برگزیده جشنواره مصاف

« مارواره » در جنگ نرم با ماهواره پیروز شد+ متن شعر


بانوی شاعر یزدی توانست با ارسال شعر« مارواره» به اولین جشنواره رسانه ای محصولات و فعالیت های فرهنگی هنری مقابله با شبکه های ماهواره ای « مصاف » حایز رتبه برتر شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، عالیه مهرابی برگزیده جشنواره مصاف در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت : اکنون مضرات ماهواره با توجه به گسترش آن به ویژه در خانواده ها، بر کسی پوشیده نیست و مسؤولیت متولیان فرهنگی و رسانه ها را دو چندان می کند.
مهرابی افزود :  «افسردگي‌« يكي از بيماريهاست كه مي‌تواند دامنگير روح بشر در اثر مشاهدة ماهواره باشد و به علت اين كه ماهواره‌، هرگونه تحرّك و فعاليت را از انسان گرفته و روح را ازهرگونه فعاليت و تحرك بازمي‌دارد و در واقع به جاي اين كه روح بشر را فعال و رسيدن به كارهاي مثبت بكند او را منفعل و بي‌تحرك مي‌كند كه روح در اثر آن پس از مدتي افسرده می شود.
وی تصریح کرد : « خودفراموشی» و « خدا فراموشی» نیز یکی دیگر از مضرات ماهواره است که به گفته کارشناسان : از آن جا كه انسان بالفطره خداجوست‌; شيطان از طريق هواخواه و شيطان‌پرست‌، بسترهاي مختلفي را براي انحراف اين سرشت به كار مي‌گيرند كه ماهواره يكي از آنهاست‌. بنابراين ماهواره با برنامه نامناسب نيز باعث خدافراموشي در انسان مي‌شود.


*تشریح جزئیات جشنواره مصاف از زبان عالیه مهرابی
این برجسته یزدی در ادامه بیان کرد :  اولین جشنواره محصولات و فعالیت های فرهنگی هنری مقابله با شبکه های ماهواره ای با عنوان جشنواره رسانه ای « مصاف» به میزبانی تهران و به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با برگزار شد.
مهرابی تصریح کرد : این جشنواره با هدف « شناسایی، ساماندهی، حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی هنری و فعالیت‌های فرهنگی ایجابی و اقناعی گروه‌های مردمی » برای مقابله با آثار سوء برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه بر فرهنگ، نظام خانواده، جوانان و نوجوانان برگزارشد.
وی بیان کرد : این جشنواره که فعالیت خود را از خرداد امسال آغاز کرده و هزارو۲۵۰ اثر در قالب هنرهای تجسمی و مکتوب و پژوهش به دبیرخانه جشنواره همچون «داستان کوتاه و بلند»، «شعر»، «فیلمنامه»، «فیلم داستانی»، «پویانمایی»، «مستند»، «برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی»، «پوستر و کاریکاتور»، «مقالات علمی» و «پایان‌نامه‌ها» و همچنین ایده‌ها و فعالیت‌های روشنگرانه ارسال شده بود که مورد داوری قرارگرفت و در پایان به  برگزیدگان جوایزی اهداشد.
این بانوی شاعر، آدرس اینترنتی جشنواره را www.masaffest.ir   اعلام کرد و گفت : توانسته است با سرودن شعر « مارواره» و ارسال آن به این جشنواره حایز رتبه برتر در بخش شعر شود.

متن شعر

 

صید کدام چلچله را خواب دیده اند ؟

این دام های کهنه اگر دانه چیده اند

از میوه ی "زقوم " و شراب "حمیم " پُر

"بشقاب"های تازه که در سفره چیده اند

از مغزهای چند جوان لقمه می خورند

این "مارواره ها " که چنین قد کشیده اند

خشکیده است مزرعه ی غیرت زمین

تا بادهای هرزه به هرسو وزیده اند

با خواب مخملین درختان بی خبر

پیراهنی برای زمستان بریده اند

با دقت و ظرافت خود عنکبوت ها

بر چشمهای شهر ،چه تاری تنیده اند!

یک دشت مین کوچک خنثی نکرده اند

دجال واره ها که چنین آرمیده اند !

باید گذشت از سر این دشتهای مین

چون سینه سرخ ها که از آتش پریده اند!







Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری