Skip to Content

مردم نگران نباشند؛

خیار سبزهای موجود در بازار سالم هستند


مدیر کل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اطمینان دادن به مردم استان یزد مبنی بر سالم بودن خیارسبزهای موجود در بازار گفت: قیمت پایین خیار سبز موجود در بازار دلیلی بر سمی بودن آن نیست.

یزدبانو؛ مدیر کل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه قیمت پایین خیار سبز موجود در بازار دلیلی بر سمی بودن آن نیست، اذعان کرد: شایعه‌ای مبنی بر سمی بودن خیار سبزهای موجود در بازار در بین مردم و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که صحت ندارد.

مرتضی فتاحی افزود: در میان این شایعات شنیده شده است که خیارسبزهای صادراتی خاردار که به کشور روسیه فرستاده شده بود؛ به دلیل وجود میزان بالای سم در آن برگشت خورده تا به مصرف داخلی برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یزدبانو مبنی بر حقیقت این موضوع، اذعان کرد: مدت زمان لازم برای برداشت، بسته بندی، بارگیری و صادرات این محصول حداقل دو الی سه هفته طول خواهد کشید؛ و از آنجاییکه خیارسبز زمان ماندگاری و قابلیت مصرف کوتاهی دارد، پس این شایعه صحت ندارد.

فتاحی از جمله دلایل قیمت پایین خیارسبز موجود در بازار را تولید بالاو صادر نشدن آن عنوان کرد.

مدیر کل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: در صورتیکه محصولی بیش از مقدار مجاز سم داشته باشد، تولیدکننده و صادر کننده موظف به پرداخت جریمه خواهند شد و در نهایت محصولاتشان معدوم می‌شود؛ نه آنکه به بازار مصرف داخلی برسد.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری