Skip to Content

دختران ؛

دختران قدر خود را بدانند


هیچ یک از آئین ها به اندازه اسلام برای زنان و دختران ارزش و احترامی چنین والا قائل نشده اند.

به گزارش یزد بانو به نقل از جام، هیچ یک از آئین ها به اندازه اسلام برای زنان و دختران ارزش و احترامی چنین والا قائل نشده اند.

احترام فوق العاده اسلام  به دختران و زنان که در کلام ائمه طاهرین (ع) متبلور است به خاطر آن است که این قشر پایه اصلی جامعه هستند و تکریم آنها ،تکریم کل جامعه انسانی را به همراه دارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم با باقیات الصالحات خواندن دختران می فرمایند: رَحِمَ اللّه‏ُ اَبَا البَناتِ، اَلبَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبِّباتٌ وَ البَنونَ مُبَشِّراتٌ وَ هُنَّ الباقیاتُ الصّالِحاتُ؛ رحمت خدا بر پدرى که داراى دخترانى است! دختران، با برکت و دوست داشتنى‏اند و پسران، مژده آورند. دختران باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند. مستدرک الوسائل، ج 15، ص 115، ح 17700 همچنین در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام از دختران به عنوان حسنه یاد شده است ایشان می فرمایند: اَلبَنونَ نَعیمٌ وَ البَناتُ حَسَناتٌ وَ اللّه‏ُ یَسألُ عَنِ النَّعیمِ ، وَ یُثیبُ عَلَى الحَسَناتِ ؛ پسران، نعمت‏ اند و دختران خوبى. خداوند ، از نعمت‏ها سؤال مى‏کند و به خوبى‏ها پاداش مى‏دهد .

کافی، ج 6، ص 7، ح 12 ناگفته نماند که اسلام همانطور که برای دختران نقش کلیدی قائل شده بر تربیت صحیح آنها نیز تاکید داشته و نکات تربیتی فراوانی را در مورد دختران بیان نموده است




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری