Skip to Content

گفتگو/ نائب رئیس هیأت رزمی بانوان استان یزد

سالن های ورزشی بانوان یزدی در حال آماده سازی است/«تیک بوکسینگ» فعال ترین سبک رزمی بانوان یزدی


نائب رئیس هیأت رزمی بانوان استان یزد گفت : ورزش رزمی یکی از رشته های پرطرفدار و مؤثر در ایجاد روحیه شاد بانوان یزدی است که به دنبال گسترش این ورزش در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، برخلاف  فیلم های سینمائی، هنرهای رزمی فقط محدود به مبارزه و زد و خورد نمی شود. بسیاری از مردم، اصطلاحاً رزمی کار می کنند تا از اندامی متناسب و روی فرم برخوردار باشند. پرداختن به تمرینات رشته های مختلف رزمی مثل کاراته، تکواندو و کونگ فو و سایر سبک های رزمی باعث بهبود سیستم قلبی ـ عروقی، افزایش توان بدن، و تناسب ماهیچه های بدن می شود.

برای آشنایی بیشتربا برنامه های هیأت رزمی بنوان در استان یزد تصمیم گرفتیم با عزا زحمتکش مسؤول هیأت بانوان گفتگویی انجام دهیم :


یزدبانو: از برنامه های سال جاری هیأت برای ما بگویید :دوم اردیبهشت ماه امسال یک دوره مسابقات بسیج با حضور80 نفر درسالن شهید فهمیده بسیج برگزار کردیم و یک دوره مسابقه هم به همت هیأت به مناسبت هفته تربیت بدنی در تاریخ 28 مهرماه برگزار شد.
جلسات ماهیانه هیأت به مناسبتهای مختلف و به صورت مکرر همراه با برنامه ریزیهای مداوم هم انجام می شود.

یزدبانو : ازبرنامه های آینده خود هم بفرمایید:
در دهه فجر امسال قراراست هم مسابقه وهم یک دوره مربی گری داوری  برگزارکنیم.

 

یزدبانو : از اعضای این هیدت عضو تیم ملی هم دارید؟
نه با توجه به عوض شدن رئیس هیأت تحولاتی ایجاد شد و در نظر داریم با کمک مسؤولین برنامه های قهرمانی کشوری و آسیایی برگزار کنیم.


یزدبانو: درمسابقات کشوری شرکت کرده اید؟طبق تقویم ورزشی قرار بود در تاریخ 28/7/93 تعداد 50 نفر که انتخاب هم شده بودند در مسابقه کشوری شرکت کنند ولی فدراسیون برنامه را به خاطر ایجاد برخی محدودیت ها در سبک لغوکردند.

 

یزدبانو: از نظر کادر اجرایی توضیح بفرمایید:
درقالب مسؤول کمیته هایی همچون امورمسابقات، داوران، مربیان، بازرسی، انضباطی و روابط عمومی معرفی شده اند البته چون فعلا رئیس هیأت در حال تعویض است و آقای سید کمال حرزاده به عنوان سرپرست منتظر آمدن ابلاغشان می باشند رسما شروع به کار نکرده اند.


یزدبانو: شهرستانهای استان  در این زمینه چقدرفعالند؟تنها بافق و اردکان فعالند و فعالترین سبک رزمی"تیک بوکسینگ" است که دو الی سه باشگاه در یزد و شهرستانها دارد.

 

یزدبانو: استقبال زنان یزدی دراین ورزش چگونه بوده است؟
طبق مسابقاتی که برگزارشده خوب است و ان شاء الله با برنامه ریزی مسؤولانه، تبلیغ خوب و همکاری مسؤولان و نیز روابط عمومی قوی بهتر هم خواهد شد.



یزدبانو: امکانات برای بانوان در این زمینه در چه حدی است؟یک سالن قرار است تجهیز و تحویل هیأت داده شود و قولش را مدیر کل اخیرآقای شریعتی برای سالن شهید نصیری داده اند که وسایل را بیاورند (بوکس ورینگ )


یزدبانو: مزیت این ورزش چیست؟
ورزش رزمی یکی از رشته های ورزشی است که ایجاد روحیه شاد می کند و البته وارد مباحث فنی آن از جهت مزایای روحی و جسمی این نوع ورزش و سبک ها ی آن نمی شوم انشاء الله در آینده حضور پیدا کنید تا از نزدیک متخصصین توضیحات لازم را داده و خودتان از نزدیک با سبک ها آشنا شوید.

یزدبانو: ازچه سنی می توان به این ورزش ورود پیدا کرد؟

ازنونهال داریم تا بزرگسال و به صورت المپیکی است.


یزدبانو: آیا امکانات به اندازه کافی هست؟

اگرمربی باشد امکانات هست هم درسالن شهید پاکنژاد وهم درسالن شهید نصیری که انشاء الله در آینده دراختیارمان قرار می گیرد.

یزدبانو:صحبت خاصی درپایان دارید؟

ان شاءالله با کمک مسؤولین و با برنامه ریزی و هدف گزاری بلند مدت برنامه های المپیکی بهتری داشته باشیم .
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری