Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در راستای حفظ و مرمت خانه های تاریخی؛

شهرداری ابرکوه اقدام به تملک و ثبت خانه های تاریخی کرد


شهرداری ابرکوه با هدف حفظ، ثبت و مرمت خانه های تاریخی، اقدام به تملک و ثبت برخی از این خانه ها نموده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از روابط عمومی شهرداری ابرکوه، احمدرضا اسدی مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: در سال های گذشته شهرداری ابرکوه اقدام به تملک برخی خانه های تاریخی نظیر خانه آقازاده، امیدسالار و چند باب خانه تاریخی در دیگر نقاط شهر نموده و مراحل ثبت آنها انجام شده است.


اسدی گفت: بدیهی است شهرداری در نظر دارد پس از ثبت این آثار با برنامه ریزی و واگذاری این خانه ها به بخش خصوصی، با درآمد آنها اقدام به خرید و ثبت دیگر خانه های ارزشمند می نماید.


وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا خانه تاریخی، بیرون خانه آقازاده (مصطفوی) در سال 92 جهت جبران کمبود فضاهای گردشگری توسط شهرداری خریداری و با صرف هزینه 300 میلیون ریال مرمت اضطراری شد.


اسدی افزود: با حضور بخش خصوصی و شروع فعالیت های بوم گردی، سیاست گذاری جدید شهرداری بر تملک، مرمت و ثبت خانه های تاریخی در آثار ملی قرار گرفت و در حال حاضر بیرون خانه آقازاده که مراحل پایانی ثبت را می گذراند، از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.


مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه عنوان کرد: چند خانه تاریخی دیگر که شناسایی شده و دارای  ارزش فرهنگی و معماری می باشند، در لیست تملک شهرداری قرار دارد.


وی اذعان داشت: همچنین خانه تاریخی امیدسالار در مجاورت باغ خورشید خانم که در موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در امر گردشگری است، از سوی شهردرای قابل واگذاری به علاقه مندان و فعالان بخش گردشگری به صورت مشارکتی می باشد.


انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد