Skip to Content


اجرای طرح آگاهی‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در اردکان


ريیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از اجراي طرح آگاهی‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدبانو؛ دکتر «امیر ولی عضدزاده» در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطر نشان کرد: سالمندان در جامعه امروز از گروه‌های بزرگ اجتماعی به شمار می‌آیند که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص می‌دهند .

وي اظهار كرد: با افزایش سن، ظرفیت کارکردی اندام‌های بدن کاهش یافته و با بیماری‌ها در این دوران افزایش می‌یابد و این امر به تدریج خوداتکایی و کیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می‌دهد .

عضد‌زاده یکی از مهمترین راهکارها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران را، آموزش سالمندان و خانواده های درخصوص نیازها و مسائل دوران سالمندی با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف آموزش دانست.

وي ادامه داد: در همین راستا اداره بهزیستی شهرستان اردکانبا همکاری موسسه غیر انتفاعی باران، اقدام  به برگزاری دوره های آموزشي آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی ویژه افراد سالمند(بالای ۶۰ سال) و افراد میانسال(افراد 45 تا 60سال) شهرستان كرده است .

عضدزاده تصریح کرد: عناوین دوره‌های آموزشي برگزار شده شامل سکته‌ی مغزی، بیماری‌هاي قلبی و عروقی، استئوپروز(پوکی استخوان) ، استئوآرت، دیابت و سقوط در سالمندی است و تاکنون بیش از 70 نفر از سالمندان اردکانی در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند .

گفتنی است، بر اساس آخرین سرشماری سال 1395بیش از 9.3 درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان 60 ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند .

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری