Skip to Content

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد عنوان کرد

احیای سبک قدیم آموزش‌ها در خانواده برای پیشگیری از ایدز


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: باید برای پیشگیری از ایدز سبک قدیم آموزش‌ها در خانواده را احیا کنیم.

به گزارش یزدبانو به نقل از خبرگزاری فارس، مجید جوادیان‌زاده در همایش جهانی مبارزه با ایدز با اشاره به شعار جهانی در این زمینه اظهار داشت: اگر برگزاری این همایش‌ها و سخنرانی‌ها نباشد قطعا وضعیت ابتلا به بیماری ایدز در جامعه بدتر از الان بود.

وی با تاکید بر توسعه آموزش‌ها در سطح خانواده‌ها ادامه داد: برای پیشگیری از ایدز باید سبک قدیم آموزش‌ها در خانواده را احیا کرد و از مادر به فرزندان این آموزش‌ها را دنبال کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه خوشبختانه ابتلا به ایدز در سطح عمومی جهانی به شدت ضعیف شده عنوان کرد: در گذشته نیز آموزش‌های معمول جامعه بوده است و مورد توجه قار داشته اما با روند تغییر در سبک زندگی و ماشینی شدن، بسیاری از کارکردهای خانواده‌ها به ویژه در حوزه آموزش به فراموشی سپرده شد و این کار به نهادهایی چون آموزش و پرورش واگذار شده است.

جوادیان با بیان اینکه آموزش‌ها نقش موثری در کنترل و پیشگیری بیماری ایدز را دارند اظهار داشت: امروز باید به سراغ روش‌هایی برویم که با توجه به وضعیت جامعه و رعایت هنجارهای اجتماعی، بتوانند با حفظ هنجارها به دختران و پسران جوان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی خارج از خانواده هرگز نمی‌توانند آموزش‌های درون خانواده را با حفظ چارچوب‌ها داشته باشند تصریح کرد: به همین دلیل در بخشی از جامعه به ویژه در قسمت‌های حاشیه‌ای بسیاری از اسیب‌ها از جمله اعتیاد در حال رشد است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اضافه کرد: متاسفانه در سطح جامعه چهره‌ای شیطانی از ایدز ساخته شده که باید در این زمینه این چهره شیطانی را نابود کرد و در انتقال مفاهیم آموزشی برای پیشگیری از ابتلا و کنترل آن اقدام کرد.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه همراه شده و این فرهنگ‌سازی را در جامعه انجام دهند تا بتوان برای آموزش‌ها با احیای نظام‌های اجتماعی مثل خانواده‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری