Skip to Content

یک کارشناس مسائل خانواده بیان کرد؛

از مهم ترین لوازم یک زندگی سالم، آگاه‌سازی خانواده‌هاست


یک کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر لزوم آموزش مهارت های زندگی مشترک به ویژه مهارت عاطفی و کلامی به جوانان در شرف ازدواج، از مهم ترین لوازم یک زندگی سالم، را آگاه‌سازی خانواده‌ها دانست و گفت:مهارت کلامی، حلقه گمشده زندگی زوج‌های جوان است.

به گزارش یزدبانو، حجت‌الاسلام ناصر رحمانی؛ کارشناس مسائل خانواده در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص نقش ازدواج در تربیت جوانان، گفت: در ازدواج جوانان به تکامل دست می‌یابند و توانمندی‌های زیادی را به دست می آورند.

این کارشناس مسائل خانواده، افزود: مکارم اخلاقی در محیط خانواده رشد پیدا می‌کند، زن و شوهر با گذشت می‌‌توانند زندگی را هر چه بهتر پیش برند.

وی ادامه داد: در ابتدای زندگی همسران نباید از یکدیگر توقع زیادی داشته باشند چرا که هر دو جوان هستند و تجربه زندگی مشترک را ندارند.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: چنانچه به مشکلات با دید دیگری بنگریم می‌توانیم راهکارهای مناسب برای آن را بیابیم و با همفکری زن و شوهر هر مسئله‌ای قابل حل خواهد بود .

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: در اکثر مواقع  اختلافات با صحبت و مشاوره حل خواهد شد و راهکارهای عملی در این موارد بسیار مهم به نظر می‌رسد .

وی گفت: زن و شوهر نمی‌بایست هر مسئله‌ا‌ی را به طور مستقیم مطرح کنند چرا که به نوعی دلزگی در این رفتار مشاهده می‌شود .

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: در آیات قرآن زن و شوهر همانند لباس برای یکدیگر هستند و این بدین معنی است که در زندگی مشترک سعی بر این باید باشد تا عیوب یکدیگر پوشانده شود .

وی گفت: تجمل گرایی از دیگر آفت‌های زندگی مشترک است که خانواده‌ها  امروز با آن دست به گریبان هستند.

این کارشناس مسائل خانواده گفت : من بسیاری از افراد را دیده‌ام که سال بعد از ازدواج خود بسیاری از وسایل خود را به علت خانه اجاره‌ای و یا نداشتن فضای کافی در خانه به قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسانند و تنها در ابتدای ازدواج به علت تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی به خرید این همه لوازم در ابتدای ازدواج روی آورده بودند.

وی ادامه داد: چنانچه  کمی تأمل و فکر در ازدواج و لوازم آن داشته باشیم در می‌یابیم به واقع آغاز زندگی مشترک به تجملات و خرج و برج های بیهوده احتیاج ندارد و لوازم یک ازدواج سالم آگاه سازی خانواده‌ها است .

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: آموزش مها‌رت‌های کلامی از جمله ملزومات بسیار مهم جهت زندگی مشترک است که غالبا به آن توجه نمی‌شود و گاها جوانان حتی زحمت خواندن یک کتاب در خصوص ازدواج را به خود نمی‌دهند .

وی ادامه داد: افزایش مهارت‌ها و آموزش مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های عاطفی، اقتصادی و رفتارهای خانوادگی و ...می‌تواند در استحکام خانواده نقش بسیار ارزشمندی داشته باشد .

این کارشناس مسائل خانوادگی ادامه داد: تنها زمانی که مردم خود بخواهند، رفتاری اصلاح شود آن رفتار تغییر پیدا می کند و این تغییر سبک زندگی، خواستار عزمی جدی تمام اقشار مردم است.

انتهای پیام/ش
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری