Skip to Content


آغاز بررسی کلیات بودجه ۹۲ در جلسه علنی +اسامی موافقین و مخالفین


مجلس نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه کلیات لایحه بودجه 92 را که در کمیسیون تلفیق مجلس رد شد مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش یزد بانو به نقل از تابناک،  محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس را قرائت کرد. وی از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مبنی بر رد کلیات بودجه ۹۲ به عنوان اولین دستور کار مجلس نام برد. به گفته فرهنگی در صورتیکه بررسی کلیات لایحه بودجه در جلسه نوبت صبح به پایان نرسد، مجلس نوبت عصر نیز جلسه تشکیل می دهد. کمیسیون تلفیق مجلس پس از چند جلسه بحث و بررسی درباره بودجه ۹۲، کلیات این لایحه را رد کرد بنابراین طبق آیین نامه داخلی مجلس گزارش کمیسیون تلفیق مبنی بر رد کلیات این لایحه به صحن مجلس ارجاع شد. در جلسه امروز ۲۰ نماینده موافق و مخالف نظرات خود را درباره کلیات لایحه بودجه ۹۲ بیان خواهند کرد. همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش این کمیسیون را ارائه می کند و نماینده دولت نیز به دفاع از لایحه بودجه ۹۲ می پردازد. قادری: منابع و مصارف بودجه ۹۲ غیرشفاف است سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در بیان دلایل رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور گفت: منابع و مصارف بودجه سال ۹۲ غیرشفاف است. جعفر قادری دلایل رد کلیات لایحه بودجه به شرح زیر اعلام شد: منابع پیش بینی شده در لایحه با توجه به عملکرد سال ۱۳۹۱، غیرواقعی است‌و رشد پنجاه و پنج درصدی (۵۵%) آن توجیه منطقی ندارد. هدف بودجه با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید کنترل تورم و خارج نمودن آن از رکود باشد در حالی که لایحه فاقد این خصوصیات است. هزینه های جاری پیش بینی شده در لایحه در مقایسه با اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای رشد زیادی دارد. منابع و مصارف بودجه غیرشفاف است. مبالغ پیش بینی شده برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موجب تشدید گرانی می شود. در موارد مختلف بندهای ماده واحده لایحه مغایر با برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی‌ایران و اصلاح قوانین دائمی است. وابستگی به نفت در لایحه بیشتر شده است. رشد اقتصادی با این لایحه، منفی پیش بینی می شود.
مخالفان و موافقان رد کلیات لایحه بودجه ۹۲
۲۰ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مخالفان و موافقان گزارش رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در جلسه علنی امروز پارلمان سخنرانی می‌کنند.
به گزارش فارس طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس، ۲۰ نفر از نمایندگان ملت در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان به عنوان نمایندگان موافق و مخالف گزارش کمیسیون تلفیق مبنی بر رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور سخنرانی می‌کنند.
اسامی نمایندگان مخالف و موافق رد کلیات بودجه ۹۲ که محمد دهقان آن را قرائت کرد به شرح ذیل است:
مخالفان رد: سیدمهدی هاشمی، سیدعبدالکریم هاشمی، مهدی سنایی، ابوالقاسم خسروی، سلطانی‌ صبور، روح‌الله عباسپور، افضلی‌فرد، عبدالرضا مصری، محمدقسیم عثمانی و محمد حسین میرمحمدی.
موافقان رد: نادر قاضی‌پور، محمدباقر شریعتی، مهرداد لاهوتی، محمود نگهبان، علی‌اکبر آقایی، احمد توکلی، محمدرضا پورابراهیمی، محسن بیگلری، سیدحسین دهدشتی و محمد علی پورمختار.
طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، هر یک از موافقان و مخالفان به مدت ۱۰ دقیقه به ترتیب یک نفر موافق و یک نفر موافق در جلسه علنی امروز خانه ملت سخنرانی خواهند کرد.
طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس، در صورتی که کلیات لایحه بودجه ۹۲ در جلسه صبح امروز خانه ملت به پایان نرسد، مجلس عصر امروز نیز تشکیل جلسه علنی خواهد داد.
کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ در جلسه عصر روز چهارشنبه هفته گذشته خود، با ۲۲ رای موافق و ۲۲ رای مخالف از مجموع ۴۴ آراء مأخوذه کلیات لایحه بودجه ۹۲ را رد کرد.



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری