Skip to Content

گزارش تصویری یزدبانو از سوگواره یاس نبوی

امامزاده جعفر (ع) یزد به شمیم یاس نبوی عطرآگین شد/ اشک ها در قاب تصویر نمی گنجد


سوگواره یاس نبوی همزمان با دیگر امازادگان و بقاع متبرکه استان یزد در صحن امام خمینی(ره) امامزاده جعفر(ع) یزد با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، سراسر امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد همزمان با سالروز  شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مراسم عزاداری برگزار بود .

در شهر یزد نیز تمام امامزادگان از جمله سیدجعفر(ع)، سیدنصر(ع)، سیدفتح الدین رضا(ع)، شاهزاده فاضل(ع)ْ بقعه سید گل سرخ و ... مراسمی در دو نوبت صبح و شب و در برخی امامزادگان در سه نوبت صبح و عصر وشب برگزار شد.

امامزاده جعفر(ع) یزد به عنوان یکی از چند امامزاده شاخص شهر یزد که در مرکز شهر قرار گرفته است میزبان عزادارن فاطمی بود که گروه گروه خود را برای زیارت و شرکت در مجلس سوگواری به این امامزاده می رساندند.

صحن امام خمینی(ره) امامزاده جعفر که در ایام محرم با برپایی خیمه عزا میزبان سوگواران حسینی است در ایام فاطمیه نیز با برافراشته شدن این خیمه به مدت چند شب در قالب طرح سوگواره یاس نبوی  بعد از نماز مغرب و عشا به همت اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد و آستان مقدس امامزاده با حضور وعاظ، روحانیون، مداحان و هیئات مذهبی مجالس باشکوهی برگزار شده است.

همزمان با سالروز شهادت مراسم سوگواره یاس نبوی در دو نوبت صبح و شب همراه با برنامه شام غریبان در این امامزاده برگزار شد.

 

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری