Skip to Content

گزارش(1)/ مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده در نشست خبری؛

امسال را سال پیروی از سیره عملی فاطمه قرار دهیم


مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه در بخش اول سخنان خود به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار امیدواری کرد : در سالی که اغاز آن دوبار با نام فاطمه مزین شده است سال پیروی از سیره عملی حضرت باشد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، دکتر فخرالسادات خامسی در ابتدای سخنانش در جمع اصحاب رسانه که دردومین روز از هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن شهید موحدین استانداری تشکیل شده بود از خدمات اصحاب رسانه در پوشش اخبار این هفته قدردانی کرد.
وی به خاطر توفیق تنفس از فضایی که آکنده از عطر خداوند و عطر شهداست و تنفس درفضایی که امام خمینی(ره) نفس می کشید و به جهت برکت وجود رهبری و توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند سپاسگزاری کرد.
وی اظهار امیدواری کرد : سالی که شروع آن دوبار با نام فاطمه زهرا (س)مزین شده است توفیق فاطمی بودن، فاطمی شدن و فاطمی زیستن برای همگان فراهم شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تأکید کرد : فاطمه به عنوان بانویی که خانواده اش معصوم بودند می تواند بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی باشد و با تولد حضرت فاطمه(س) اسلام زیباترین جلوه های ازخود گذشتگی و شجاعت، ثبات، صبر و استقامت، حق باوری، حق مداری، سیاست مداری، ساده زیستی، شوهر داری، فرزند پروری، ایمان، زهد و همه صفات یک زن مسلمان را در ایشان متجلی ساخت.
دکتر خامسی به سخنی از ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت :« با وجود شخصیتی مانند حضرت فاطمه (س) واقعا نیازی نیست از مقام و شایستگی و اوج زن سخن گفت و ایشان به عنوان الگویی تمام عیار می توانند معرفی شوند.»و ما اعتقاد داریم حضرت زهرا (س) الگویی برای زنان بلکه الگویی برای همه بشریت هستند.
وی با یادآوری حدیث « يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما؛ هان اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى‏آفريدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى‏آفريدم» اظهار کرد : حضرت فاطمه(س) به استناد این حدیث، بهانه خلقت و راز آفرینش و فلسفه خلقت جهان هستند.
این بانوی فرهیخته در ادامه سخنانش گفت : ما چقدر توانستیم ایشان را به عنوان الگویی تمام عیار به جامعه معرفی کنیم؟و از ایشان الگو بگیریم ؟
خامسی با بیان اینکه ما  زیاد از فاطمه گفته ایم و زیاد شنیدیم تصریح کرد : چقدر توانسته ایم باور فاطمی زیستن، فاطمی بودن و فاطمی شدن را به راه نسل جوان منتقل کنیم و ایشان را به عنوان الگویی جهانی و فرازمانی معرفی کنیم؟
وی افزود : بنا بر فلسفه وجودی آن حضرت و آیات و روایاتی که در مقام و منزلت ایشان نازل شده است مطمئنا حضرت فاطمه (س) مختص یک جنسیت خاص نیستند و برای  تمام انسانها و تمام مکانها می توانند الگو و سرمشقی در بعد معنو ی و روحانی و درونی و هم در حکمت عملی و جنبه های بیرونی باشند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استان در ادامه سخنانش بیان کرد : حضرت فاطمه (س) در تمام ابعاد زندگی  هم علم و اندیشه و تفکر، هم ازدواج و نوع زندگی و نوع فعالیتهای  اجتماعی - سیاسی در جنبه های مختلف با عمر کوتاهی که داشتند می تواند الگویی کامل برای تمام انسانها و نسل جوان باشند.
خامسی اظهار امیدواری کرد : امسال سال پیروی از سیره عملی فاطمه و سال شناساندن ابعاد علمی زندگی آن حضرت از زندگی عابدانه و عارفانه تا خانواده محوری و اجتماع محوری و سیاست مداری باشد و بتوانیم نسل جوان و دختران و پسران را با این بانوی بزگوار اشنا کنیم و ایشان را به عنوان چراغ راه بانوان و دختران نشان دهیم.


ادامه این نشست را در بخش دوم پیگیری کنید...


انتهای پیام/ص
 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری