Skip to Content


آموزش تغذيه سالم به تمام دانش‌آموزان استان/وجود يك مراقب سلامت به ازاي هر 750 دانش‌آموز يزدي


رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان با اشاره به نظارت‌هاي كارشناسان اين اداره بر فعاليت بوفه مدارس، تاكيد كرد: عرضه هر گونه موادغذايي فاقد بسته‌بندي بهداشتي در بوفه مدارس تخلف محسوب مي‌شود.

 به گزارش یزدبانو؛ «احمد حسینی‌تبار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به این که نظارت بر بوفه مدارس یکی از اساسی‌ترین کارهای اداره سلامت آموزش و پرورش است، گفت: از آنجايي بوفه‌هاي مدارس در واقع پایگاه‌هاي تغذیه سالم براي دانش‌آموزان شناخته مي‌شوند و نقش مهمي و موثري در توزیع موادغذايي سالم در بين دانش‌آموزان دارند، قطعاً بايد از عرضه‌ي خواركي‌هاي غیرمجاز و ناسالم خودداری کنند .
وی در اين باره افزود: توزیع و عرضه انواع سوسيس و كالباس و نيز هرگونه موادغذایی که داراي سس مي‌باشد يا فاقد بسته‌بندی بهداشتی است، در بوفه‌هاي مدارس تخلف محسوب می‌شود و با مدارس متخلف در اين مورد برخورد مي‌شود.
اين مسئول با بيان اين كه عرضه کیک و کلوچه تنها در صورت داشتن بسته‌بندی بهداشتی و تاریخ مصرف در اين بوفه‌ها قابل انجام است، در مورد مغزيجات نيز خاطرنشان كرد: هر چند مصرف مغزیجات به عنوان ميان وعده غذایی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است اما در صورتی که فاقد بسته‌بندی بهداشتی باشند، قابل عرضه در بوفه‌هاي مدارس نخواهد بود.
وی در ادامه نيز اظهار كرد: اداره سلامت و تندرستي آموزش و پرورش استان علاوه بر نظارت بر نوع تغذیه و بوفه‌هاي مدارس، ارائه آموزش‌های لازم در مورد تغذیه سالم و و روش زندگی صحیح به کلیه دانش‌آموزان را مدنظر دارد.
حسینی‌تبار در پایان هم با تاكيد بر اين كه نظارت بر تغذیه دانش‌آموزان بر عهده مراقبان سلامت هر مدرسه است و تمام مدارس بايد مراقب سلامت داشته باشند، يادآور شد: در حال حاضر در استان به ازاي هر 750 دانش‌آموز يك مراقب سلامت وجود دارد كه كار نظارت بر سلامت و تغذيه به دانش‌اموزان را برعهده دارند.


انتهای پیام/ص

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری