Skip to Content

مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور؛

انتخاب آگاهانه حجاب نیاز به تحول اساسی دارد/ همه در برابر این تحول مسئول هستیم


مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، گفت: امروز نیز نیاز به تحول؛ ضروری به نظر می رسد تا حجاب به صورت انتخابی آگاهانه برای جوانان باشد و همه در مقابل این تحول مسئول هستیم

به گزارش یزدبانو، به نقل ازخبرنگار طنین یاس، زهرا حاج عباس قلی مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده  وزارت کشور گفت: در خصوص ترویج حجاب، اقدامات مستمر و همه جانبه از اهمیت زیادی برخوردار است و کار مقطعی در این خصوص پاسخگوی نیاز جامعه امروز نمی‌تواند باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: ارائه موضوع به جوانان و شروع  و هدایت و جمع‌بندی آن به نحوی که ابهام یا سوال ناگفته‌ای در این خصوص وجود نداشته باشد و شنونده احساس کند که به فهمی بالاتر دست یافته، می‌تواند در طی هر چه بهتر این مسیر یاری‌بخش قلمداد شود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده  وزارت کشور ادامه داد: فرهنگ‌سازی، ساخت فیلم و سریال، کار در فضای مجازی و کارهای مصور، همه و همه از جمله اقداماتی است که در رشد هر چه بیشتر حجاب و عفاف  و نشان دادن جایگاه و اهمیت آن تاثیر گذار است .

حاج عباس‌قلی گفت: انتخاب افراد دلسوز، ‌بااخلاص  و مسئول و آگاه به موضوع که با مهربانی جوانان را ابتدا به خود و شخصیت خود جلب کنند تا جوان راغب به شنیدن صحبت‌های  مشاور مورد نظر باشد، از جمله دیگر اقداماتی است که در رشد این زمینه بسیار با اهمیت است چرا که صحبت‌هایی که دلسوزانه از دل برآید حتما بر دل‌های ساده و بی آلایش جوانان نیز خواهد نشست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده  وزارت کشور با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب امام(ره) ما را به علم و عمل و معنویت دعوت می‌کرد، خاطر نشان کرد: ایشان چنان با دلسوزی و درایت همه جوانان را به جلب می‌کرد که حتی نه در سطح کشور بلکه از اقسا نقاط جهان هر شخصی که به فکر آزادگی بود به صحبت‌های ایشان با جان و دل گوش می‌سپرد.

وی ادامه داد: در هر زمینه‌ای خصوصا مسائل اعتقادی و فرهنگی توسل به خدا و ائمه، تزکیه نفس  و علم به موضوع از جمله موارد مهم محسوب می شود که هر کدام جداگانه نمی‌تواند راهبر و کاربردی باشد .

حاج عباس‌قلی گفت: در برنامه‌های آموزشی چنانچه مخاطب به خوبی شناسانده شود، روش‌های آموزشی درست در زمینه مورد نظر انتخاب شود و مدرس با تقوا و با اخلاص در زمینه مورد نظر نیز آماده باشد به  مراتب بهتر و بیشتر می‌توان به هدف زودتر دست یافت.

وی گفت: امروزه جوانان به صرف گفتن یک امر به سختی آن را خواهند پذیرفت و باید برای تفهیم آن از مدرسین آگاه و منطق استفاده شود که به طور مستمر تاثیرگذار و نتیجه بخش خواهد بود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده  وزارت کشور گفت: امروزه  آموزش و آماده سازی جوانان با استفاده از فضاهای مجازی می تواند بسیار نتیجه بخش باشد و دشمن از این اهرم در جهت اهداف خود استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: کسانی که در بحث فضای مجازی تسلط دارند، وارد این حوزه شوند و با بحث‌های اغنایی و قانع کننده برای جوانان و ساخت برنامه‌های تصویری  آنان را در خصوص حجاب و عفاف آگاه کنند به طوری که حجاب برای جوانان ما انتخابی آگاهانه باشد.

حاج عباس قلی گفت: تجربه  انقلاب به ما نشان داده است زمانی که تحول درونی در انسان ایجاد شود، فرد دگرگون شده و به دنبال هدف مشخص می‌گردد و برای انجام هدف معیین شده که در خصوص آن یقین دارد همه تلاش خود را می‌کند.

وی افزود: در این مسیر تمسک به قرآن و ائمه همواره روشنایی بخش خواهد بود و چنانچه در سیره و راه اهل بیت سرمایه گذاری کنیم حتما موفق خواهیم بود چرا که رهنمودهای آنها مطابق با فطرت انسان و برای همه افراد عامل هدایت است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده  وزارت کشور در ادامه افزود: در زمان انقلاب در حالی که ما در بدترین شرایط بودیم و همه شرایط نیز برای بد حجابی محیا بود اما جوانان با شوق تمام به حجاب رو آوردند و چرا که تحولی عمیق روی داده بود .

حاج عباس قلی در خاتمه تصریح کرد: امروز نیز نیاز به تحول؛ ضروری به نظر می رسد تا حجاب به صورت انتخابی آگاهانه برای جوانان باشد و همه در مقابل این تحول مسئول هستیم .

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری