Skip to Content

کارشناس مذهبی حوزه علمیه میبد:

انتقال ارزش‌های فرهنگی به کودکان موجب پایداری آن است


کارشناسان مذهبی حوزه علمیه میبد گفت: انتقال ارزش‌های فرهنگی و اصول اخلاقی جامعه به کودکان و جوانان موجب پایدار ماندن و حفظ آن خواهد شد.

 

به گزارش یزدبانو؛ نشست کتابخوان «در اندیشه مطهر» به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی میبد و به‌منظور معرفی شخصیت و آثار استاد شهید مرتضی مطهری، در امام‌زاده میر شمس الحق میبد برگزار شد.

در این نشست، کارشناس مذهبی حوزه علمیه میبد ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، اظهار کرد: در بحث رسالت و نقش معلم در تعالی ارزش‌های اخلاقی باید بگوییم معلم کسی است که می‌‌تواند مسیر زندگی فرد را تغییر می‌دهد و در چنین توصیفی است که سنگینی و عمق مسئولیت معلم آشکار می‌شود.

راضیه ذوالفقاری خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌های فرهنگی و اصول اخلاقی جامعه به کودکان و جوانان موجب پایدار ماندن و حفظ آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: معلّم تنها فرد ذی‌صلاح و مؤثری است که می‌تواند همه ارزش‌های اجتماعی و سنتی مورداحترام را به نسلی دیگر بشناساند و آن‌ها را افرادی مترقّی بار آورد.

در بخش دیگری از این نشست که با حضور کتابداران، اعضای کتابخانه و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد، پنج عنوان از کتاب‌‌های شهید مطهری به‌توسط پنج کتابدار و عضو کتابخانه‌های عمومی میبد به حاضران معرفی شد.

کتاب‌های «حماسه حسینی»، «تعلیم و تربیت در اسلام»، «حکمت‌ها و اندرزها»، «داستان راستان» و «گفتارهای معنوی» پنج اثری بودند که به ترتیب توسط فاطمه پور ابوالحسنی، فخرالسادات امامی، راضیه ذوالفقاری، پروانه ‌السادات آقایی و اعظم‌‌السادات آقایی معرفی شد.

نشست‌های کتاب‌خوان عنوان طرحی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط افراد مختلف از سال 94 به مرحله اجرا درآورده است.

 

انتهای پیام/3857

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری