Skip to Content

مدیرکل انتقال خون یزد:

اهدای خون بیش از 40 هزار یزدی طی یک سال گذشته/ شاخص اهدای خون یزدی‌ها بیش از میانگین کشوری


مدیرکل انتقال خون یزد گفت: از مردادماه سال گذشته تاکنون 41 هزار و 203 نفر در استان، خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش یزدبانو؛ «دکتر نقی تقوایی» مدیرکل انتقال خون یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو خاطرنشان کرد: از مردادماه سال گذشته تاکنون 53 هزار و 878 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 41 هزار و 203 نفر توانستند خون خود را اهدا کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد اهدا کننده خون 7/93 مرد و 7/2 زن هستند، ادامه داد: 69.2 درصد از اهداکنندگان در این مدت مستمر، 25.6 درصد باسابقه و 5.2 درصد بار اولی بوده‌اند.

تقوایی با بیان اینکه آمار اهدای خون در میزان متوسط کشوری 27 در هزار بوده و در استان یزد 36 در هزار است، گفت: متوسط اهدای خون مستمر در یزد 63 درصد است، درحالی‌که متوسط اهدای خون مستمر در کشور 50 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 نفر با گروه خونی نادر شامل P NULL  و  O بمبئی  در یزد شناسایی‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال یک گروه خونی نادر توسط کارکنان انتقال خون شناسایی‌شده و به تائید تهران رسید؛ گروه خونی شناسایی‌شده از گروه‌های خونی P NULL  بوده است.

تقوایی تصریح کرد: امکان شناسایی گروه‌های خونی نادر در زمان حاضر فقط در مراکز انتقال خون وجود دارد و بهتر است مردم برای اطمینان از گروه خون خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون یزد با بیان اینکه استان یزد یکی از سالم‌ترین خون‌های کشور را دارد، اظهار کرد: ازلحاظ سلامت خون یزد در جایگاه خوبی قرار داریم؛ در سال گذشته هیچ مورد خون آلوده به ایدز نداشتیم و آمار افراد با خون آلوده به هپاتیت ب و سی کمتر از انگشتان دست بوده است.

انتهای پیام /

 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری