Skip to Content

یک مشاور خانواده؛

اهمیت نقش حفظ حجاب زنان در تحکیم بنیان خانواده


یک مشاور خانواده گفت: بد‌حجابی یکی از عوامل تنوع طلبی در پوشش بین زنان و مردان است، که باعث تنوع طلبی و تجمل‌گرایی شده و همین امر به مرور زمان باعث ایجاد اختلاف و بالا رفتن ضریب از هم پاشیدگی خانواده ها می‌شود.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازطنین یاس، شهنازعباس زاده کارشناس و مشاور مسائل خانواده با اشاره به اینکه عوامل متعددی در ایجاد اختلافات زن و شوهر مؤثر است، گفت: تجمل‌گرایی و عدم رعایت حجاب یکی از مهم‌ترین این عوامل است.

وی با بیان اینکه  بد‌حجابی یکی از عوامل تنوع طلبی در پوشش  بین زنان و مردان است، که باعث  تنوع طلبی و تجمل‌گرایی شده و همین امر به مرور زمان باعث ایجاد اختلاف و بالا رفتن ضریب از هم پاشیدگی خانواده ها می‌شود.

این مشاور خانواده در ادامه، تأکید کرد بد‌حجابی زنان را همواره مشغول مصرف گرایی می‌کند و حتی ممکن است با وجود بنیه متوسط مالی خانواده به سمت تجمل گرایی پیش رفته و مشکلات فراوانی را برای خانواده خود ایجاد کنند، چرا که نیاز به خرج کردن در آنها بالا می رود .

عباس زاده تصریح کرد: در مقابل بدحجابی، پوشش حجاب برتر قرار داد که یک پوشش سراسری است و برتری نسبت به دیگران در آن دیده نمی شود و در عین سادگی و حفاظت از فرد حس برتری جویی و یا فخر فروشی در آن دیده نمی شود .

وی از جمله دلایل دیگر در اختلافات خانوادگی را عدم فرهنگ مناسب و آموزش در خصوص شبکه های مجازی دانست و عنوان کرد: در روایات ارتباط بین زن و مرد نامحرم در حد واجب مطرح شده است در حالی که امروزه در شبکه های اجتماعی ارتباط با نامحرم به مرز حرام کشیده می‌شود که این مسئله تأثیر زیادی در سست شدن بنیان خانواده دارد .

وی در ادامه تقویت فرهنگی و آموزش صحیح را بسیار ضروری دانست و گفت : آموزش سبک زندگی درست به جوانان و رعایت حریم زن و شوهر از جمله مسائل مهمی است که در سال‌های گذشته به جوانان از طریق خانواده‌ها گوشزد می‌شد اما امروزه متأسفانه جدی گرفته نمی شود و همین امر آمار بسیار بالای اختلافات خانوادگی را موجب می گردد.

عباس‌زاده  گفت : در زندگی مشترک، قرار نیست که زندگی بدون هیچ اختلافی پیش رود بلکه این توانایی سازش و حل مسائل مختلف زندگی است که بسیار مهم و کاربردی به نظر می‌رسد.

این مشاور مسائل خانواده تاکید کرد: زندگی تنها و تنها با ایثار، گذشت، محبت و علاقه بین زوجین می‌تواند مسیر کمال و خوشبختی را طی کند و در این زمینه جوانان ما می‌بایست آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی سطحی نگری در ازدواج و درگیر نمودن شدید احساسات را از آفت‌های آغاز یک زندگی سالم برشمرد و تصریح کرد: انتخاب آگاهانه از بسیاری از مشکلات می‌کاهد و سب شادی و نشاط در طول مسیر زندگی فرد می‌گردد.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان خاطر نشان کرد: کم رنگ شدن حضور پدر و مادر در انتخاب همسر از دیگر آفت های زندگی موفق به شمار می‌رود که در خانواده‌ها دیده می‌شود .

وی افزود: خانواده همواره، نقش مهم و محوری در رشد و مسائل مختلف فرزندان از جمله ازدواج آنها دارد و می‌بایست در حد توان خود زن و یا شوهر خوب بودن را به فرزندان خود آموزش دهند .

انتهای پیام/ش
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری