Skip to Content

گزارش/امام جمعه یزد

اولویت دولت باید امروز مسائل فرهنگی باشد


نماینده ولی فقیه در استان یزد در نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: دشمن با تمام قوا می کوشد فرهنگ غرب را جایگزین سازد وارزشهای اخلاقی واسلامی را از ما بگیرد، دولت تا می تواند باید با رویکرد فرهنگی، جامعه را از اخلاق فاسد رها سازد.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه دوم نمازجمعه آخرین روز مردادماه 93 که با حضوردشمن شکن مردم ولایت مداراستان یزد درمسجد ملا اسماعیل برگزار شده بود ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفرصادق(ع) اظهارداشت: شیعه افتخار پیروی از فرزندان رسول خدا را دارد؛ کسانی که  به عنوان منتخبان پیامبر، درعلم، ویژگی و شخصیت همچون ایشان از ه رنقصی مبرا و کردار و مقام علمی و ایمانی شان زبانزد عالم است.


وی با اشاره به مقام علمی امام جعفرصادق (ع) افزود : گروه ها و ادیان مختلف در مناظرات خود با امام ششم به عظمت ایشان اعتراف می کرد ند و به عنوان شاگردی مقابل امام زانوی ادب می زدند .

*امام ششم مظلوم ترین رهبر و بدون کوچکترین ظلمی بود

آیت الله ناصری با مقایسه رهبری امام صادق (ع) با اکثر رهبران دنیا گفت: بیشتر سران و رهبران دنیا در حکومت بر مردم دچار ظلم و اجحاف می شوند ولی نگاه کنید به فرزند رسول خدا که مظلوم ترین رهبر بود ولی در راه احیای عدالت و دین اسلام تمام تلاش خود را کردند و کوچکترین ظلمی روا نداشتند.

*وزیر بهداشت برای پیشگیری از بیماری ها تلاش کند

نماینده ولی فقیه دراستان با تقدیراز تلاش وزارت بهداشت در زمینه گسترش امکانات بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد : اگر وزیر محترم بهداشت که تلاشهای خوبی هم کرده اند علاوه برعلاج درد فکری برای پیشگیری از بیماریها، برنامه ریزی برای آگاه سازی مردم در ریشه کنی بیماریها هم کنند خیلی بهتر است.

*دشمن به دنبال نابودی سلامت اعتقادای است

وی در بخش دیگرسخنانش به هفته دولت اشاره کرد و با توصیه به تلاش دولت برای برنامه ریزی درزمینه سلامت اخلاقی واعتقادی جامعه تأکید کرد: دشمن نه تنها  به دنبال از بین بردن سلامت بدنی ما است بلکه می خواهد سلامت اعتقادی ما را هم بگیرد .

امام جمعه  یزد سلامت اخلاقی را ضامن  سلامتی اقتصاد دانست و گفت: درشرع اسلام هم در باب سلامت اقتصادی عناوینی چون کسب واجب، کسب حرام و..داریم که دولت برای خدمت به خلق و مبارزه با مفاسد اقتصادی باید ضررهای اقتصادی را با نظارت صحیح رفع کند .

*حرکت بر اساس قانون یکی از وظایف دولت است

آیت الله ناصری حرکت بر اساس قانون را یکی دیگر از وظایف دولت خواند و افزود: قانون گرایی به معنای قانون برای همه نه اینکه مردم مستضعف ملزم به رعایت قانون باشند ولی برای افراد بالا دست نباشد.

وی حاکمیت حکمت و خرد گرایی را لازمه دولت دانست و تصریح کرد: باید یک مدیر براساس حکمت وعقل مدیریت کند زیرا جان وامنیت مردم خرد گرایی وعدم غلبه احساسات برعقل را می طلبد.

*نیروهای داخلی را کنار نگذاریم

وی ادامه داد : اگربناست حرکتی اقتصادی انجام شود به گونه ای طرح ریزی شود که براثراشتباهات مهندسی بی نتیجه، هزینه بر و نابود کننده بیت المال نباشد.

نماینده ولی فقیه دراستان تکیه برظرفیت های داخلی را یکی دیگر ازملزومات دولت خواند واذعان داشت: مراقب باشیم که با کنار گذاشتن نیروی داخلی، دست خارجی را باز نگذاریم یا اینکه اصلا ازفکر و نیروی دیگران بهره نگیریم؛ اینکارشناخت ضرورتها واولویتها  وعدم افراط و تفریط را در استفاده ازامکانات داخلی و خارجی می طلبد.

ناصری اولویت امروز برنامه های دولت را مسائل فرهنگی دانست و یادآوری کرد: امروز فرهنگ ما مبتلااست و دشمن با تمام قوا می کوشد فرهنگ غرب را جایگزین کند و ارزشهای اخلاقی و اسلامی را از ما بگیرند که دولت تا می تواند باید جامعه را از فساد اخلاقی دور کند.

*خطبه اول

وی درخطبه اول نماز شکر نعمت های الهی را  یکی از شرایط بندگی خداوند دانست واظهارداشت: انسانهایی که ارزش وجایگاه خود را می دانند همواره شاکر نعمتهای خداوند به عنوان عطایای او بوده و از آنها در راه بندگی و رضایت او بهره می برند.

امام جمعه یزد با اشاره به یکی از آیات قرآن «وابتغ فیما آتاک الله دارالاخرة ولاتنس نصیبک من الدنیا واحسن کما احسن الله الیک...» درمورد بهره گیری از لذتهای حلال دنیا تصریح کرد : انسان مؤمن طبق روایات زرنگ است و هرگز آخرت را به دنیا نمی فروشد بلکه از لذت های حلال هم برای آخرت بهره می گیرد.

آیت الله ناصری فرزندان را ازنعمت ها و امانت های الهی و مایه امتحان  برشمرد و گفت: البته فرزندان صالحی که براثر تربیت درست خدا را عبادت می کنند حتی بعد از مرگ والدین از سرمایه های انسان و درسرنوشت آخرت او دخیلند همان چیزی که برخی جوانان امروزی ازداشتن آن روی گردانند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری