Skip to Content


ایجاد درآمد پایدار برای خبرنگاران مهمترین دغدغه خانه مطبوعات یزد است


رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: سرمایه گذاری و ایجاد در پامد پایدار برای خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم روز خبرنگار از مهمترین دغدغه های هیات رییسه است.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایرنا، محمدمسعود ارکان در نشست هم اندیشی اعضای خانه مطبوعات استان یزد ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم پس از این بیشتر شاهد حضور پررنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در خانه خودشان باشیم.

وی همچنین ضمن قدردانی از اعضای سابق خانه مطبوعات بیان کرد: خانه مطبوعات از 11 اردیبهشت ماه تحویل هیات مدیره جدید شد و تاکنون هفت جلسه برای پیگیری امور برگزار شده است.

مدیرمسوول روزنامه پیمان یزد با اشاره به بودجه هایی که تاکنون برای خانه مطبوعات جذب شده و کمک هایی که قرار است در آینده ای نزدیک به خانه مطبوعات انجام شود، یادآور شد: در رایزنی هایی که با معاون برنامه ریزی استاندار یزد صورت گرفت، قول تخصیص یک میلیارد ریال از بودجه دولتی برای تامین نیازها و تجهیز خانه مطبوعات را دادند و بجز این قرار شد در یک مهلت سه تا چهار ماهه 200 میلیون ریال به خانه مطبوعات کمک کنند.

ارکان همچنین از درخواست تسهیلات یک میلیارد ریالی با هماهنگی وزارت ارشاد از یکی بانک ها خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر موضوع هستیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با یکی از شرکت های اقتصادی استان یزد خبر داد و بیان کرد: این شرکت 500 میلیون ریال به خانه مطبوعات یزد اختصاص داد که تاکنون 250 میلیون ریال آن واریز شده و باقیمانده آن نیز تا روز خبرنگار واریز خواهد شد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد با بیان اینکه این بودجه ها برای سرمایه گذاری در یک کار اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای خبرنگاران همچنین تجهیز، بازسازی و مرمت خانه مطبوعات هزینه خواهد شد، بیان کرد: قرار است خانه مطبوعات نیز با تغییراتی، مجهز به یک سالن کنفرانس بزرگ شود.

ارکان همچنین با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر ارشاد اعلام کرد: در این دیدار درخواست های بسیاری مطرح شد اما مهمترین آنها تسریع در تعیین مدیرکل ارشاد استان یزد، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه خبرنگاران و افزایش تعداد صفحات روزنامه های محلی به هشت صفحه بود.

وی همچنین از ارائه پیشنهادی برای برگزاری گردهمایی سراسری اعضای خانه مطبوعات سراسر کشور به میزبانی خانه مطبوعات یزد در صورت بازسازی خانه مطبوعات استان خبر داد و ادامه داد: این پیشنهاد مورد موافقت معاون وزیر قرار گرفت اما هنوز برنامه دقیقی برای این امر پیش بینی نشده است.

ارکان با تاکید برلزوم حفظ اتحاد میان اصحاب رسانه استان یزد تصریح کرد: اگر اتحاد داشتیم، اکنون شاهد پیشرفت های بزرگی در قشر خبرنگاران و اصحاب رسانه بودیم و مهمترین کاری که اصحاب رسانه استان یزد باید انجام دهند، کنار گذاشتن سوء تفاهم ها و پرهیز از نفاق و دورویی است.

وی همچنین مشارکت و همراهی اصحاب رسانه استان یزد در تصمیم گیری ها بویژه در زمینه برگزاری مراسم روز خبرنگار و سرمایه گذاری برای خبرنگاران را خواستار شد.

مسعود میرجلیلی مدیر اجرایی خانه مطبوعات نیز در این جلسه اظهار داشت: خانه مطبوعات در دور جدید از 14 تیرماه هر روز از ساعت هشت تا 12 فعال خواهد بود و به عضوگیری می پردازد. 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری