Skip to Content


بانوان دیابتی یزد به کلینیک زخم پای دیابتی ها مراجعه کنند


مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد اعلام کرد: کلینیک زخم پای دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایسنا- منطقه یزد، دکتر"سیدمحمدرضا آقایی" با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی بیماران دیابتی در مورد نحوه پیشرفت و کنترل بیماری دیابت، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در بیماران می‌تواند از کوتاه کردن ناخن به صورت اشتباه، فرور رفتن خار یا ترک پا بر اثر خشکی ایجاد شده و عدم درمان بموقع آن، موجب ایجاد یک زخم گسترده، عفونت و در نهایت منجر به قطع عضو می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: به منظور پیشگیری و درمان زخم پای دیابتی، بیماران باید به صورت مداوم بین انگشتان خود را کنترل و چنانچه ترک یا زخمی در این ناحیه وجود دارد آن را با آب و صابون شستشو دهند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان ادامه داد: به منظور مراقبت مستمر از زخم‌های بیماران دیابتیک، کلینیک زخم پای دیابتی در مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد راه‌اندازی شده و بیماران می‌توانند با مراجعه به این کلینیک از شیوه‌های نوین درمان زخم پا بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول افزود: در این کلینیک با اسکن کف پای بیماران دیابتیک، نقاط فشار، نقاطی که خون‌رسانی به آنها کمتر است و عصب‌هایی که کارکرد معمول خود را از دست دادند، به کمک دستگاه فوتو اسکن شناسایی شده و کفی مناسب که قابل استفاده در همه کفش‌ها می‌باشد به بیمار ارائه می شود.

آقايي در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که کف پای صاف دارند، دچار کمر درد و پا درد ناشی از بدشکلی انگشتان هستند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک دیابت یزد از دستگاه اسکن کف پا و امکانات تشخیصی این مرکز استفاده كنند.

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری