Skip to Content

یک کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی:

برای حفظ عفت عمومی به تعداد مردم ایران، فعال فرهنگی لازم است


یک کارشناس ارشد تعلیم و تربیت با بیان اینکه نوعی بیداری فرهنگی در دنیا در حال وقوع است، تصریح کرد:برای حفظ عفت عمومی در کشور به تعداد مردم ایران یعنی 80 میلیون نفر فعال فرهنگی لازم است.

به گزارش یزدبانو؛ معصومه حکیمیان، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی در گفت وگو با طنین یاس با بیان اینکه امروز برابر با 17 شهریور یکی از روزهایی است که در تاریخ کشور ما و پیروزی انقلاب اسلامی، بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: یاد آوری حادثه خون‌بار 17 شهریور و امثال آن بیانگر بهای گزافی است که برای استقلال و آزادی  و عزت و اقتدار، ملت ما پرداخته است  و باید تلاش کنیم چنین روزهایی و ارزش و جایگاه آن برای نسل جوان و حتی نوجوان تبیین شود تا این نسل نیز ارزش و قیمت بالای انقلاب اسلامی را درک کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بعضی از مواقع چنین مناسبت‌هایی فراموش می‌شود و دست اندکاران به اندازه کافی آن را جدی نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر تبیین و تجلیل از چنین حوادث اثرگذار و تعیین کننده در تاریخ انقلاب، تأکید داشته اند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، افزود: همچنین امروز مصادف است با 8 سپتامبر سالروز میلاد حضرت مریم(ع) که از ایشان در قرآن کریم با صفاتی همچون صدیقه، نشانه الهی، رحمت مطهره، عفیفه و بانویی پاکدامن یاد شده است، به همین مناسبت به همت کانون فرهنگی "بانو مجتهد امین" مراسمی با حضور متفکرین مسلمان و جمعی از بزرگان و پیروان آیین مسیح برگزار می‌شود که کار ارزشمندی قلمداد می‌نماید.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: نکته قابل اهمیت در این خصوص این است که پدیده زندگی عفیفانه و عفاف و حجاب همچنان که به طور جدی در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است در آیین مسحیت نیز همواره مورد تأکید بوده است و خود حضرت مریم(ع) به عنوان نماد عفت زنان عصر خود الگویی جاودانه برای پیروان این آیین محسوب می‌شود.

حکیمیان گفت: جالب است که بدانیم در آیاتی از انجیل به صراحت تأکید بر پوشش سر توسط زنان شده است و در جمله‌ای اعلام شده است، زنی که عفت ندارد مرده بی‌انگار و به طور کلی رفتار عفیفانه زن و مرد در تعالیم مسیحیت بسیار مورد توجه قرار گرفته و با جدیت مطرح شده است.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه  عفاف زدایی و معنویت گریزی بخشی از پروژه طولانی مدت جنگ نرم استکبار و صهیونیسم بین‌الملل در سطح جهان است، تصریح کرد: متأسفانه این پدیده در پیروان این آیین رنگ باخته و همانند بخشی از مسلمین که از هویت دینی خود فاصله گرفته‌اند، عده‌ قابل توجه‌ای از مسیحیان نیز دین‌گریزی پیشه خود کرده‌اند و آسیب‌های آن را تحمل می‌کنند بالاخص در حوزه زن و خانواده هر چند که در سال‌های اخیر در جوامع غربی جنبش‌هایی چون " دختران خویشتن‌دار" با شعار " زندگی همراه با عفت" و " زنان پوشاننده سر" براساس آیه‌ای از انجیل و امثال این به راه افتاده است و روز به روز در حال گسترش است.

حکیمیان بیان داشت: به نظر می‌رسد مقابله جهانی پدیده شوم " جنگ نرم" در حال شکل‌گیری است و ندای فطرت عده‌ای را در اقصی نقاط دنیا در مقابل موج خانه‌مان برانداز معنویت‌زدایی بیدار کرده است و نوعی بیداری فرهنگی در دنیا در حال وقوع است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان گفت: ان شاء الله امید است به پشتوانه هدایت خداوند، تعالیم انبیاء و اولیاء الهی و ائمه معصومین جوامع انسانی بالاخص هموطنان عزیز و به طور ویژه بانوان و دختران کشورمان به موقع خود را از شر آسیب های فرهنگی وارداتی در امان بدارند، برای حفظ عفت عمومی به تعداد مردم ایران یعنی 80 میلیون نفر فعال فرهنگی لازم است.

انتهای پیام/ ش

 




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری