Skip to Content

وریز بهداشت:

برای سلامت مردم، سیاسی تصمیم نگیریم


وزیر بهداشت گفت: با صراحت می‌گویم، با ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا انتزاع آموزش پزشکی مخالفم و چنین پیشنهادهایی را به سود نظام سلامت کشور نمی‌دانم.

به گزارش  یزدبانو به نقل از یزد رسا، هوای آلوده تهران این روز ها دست مایه ای برای بازی های سیاسی و جبهه گیری های خاص شده است؛ حسن هاشمی، وزیر بهداشت دولت نیز خود را از این قائله جدا نمی داند و در این روز ها که مردم تهران به زور هوای مملو از سرب و ذرات معلق  را به ریه های خود فرو می برند و مسئول محیط زیست کشور به مراکش است، مخالفت های خود با برخی سیاست ها را بیان می کند.

بنا بر این گزارش  وی در یک یاداشت اینستاگزامی گفت: طی دو هفته گذشته عملیات روانی سنگینی علیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت. عملیاتی که هدف از آن، اثرگذاری در تصمیم سازی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد ساماندهی حوزه‌ی سلامت در برنامه‌ی ششم بود. از چپ و راست و میانه تا بخشی از جامعه‌ی پزشکی هم در این موضوع فعال بودند. البته این اقدام به عنوان سندی علیه سلامت مردم کشور در تاریخ باقی خواهد ماند و بالاخره روزی حقیقت روشن خواهد شد.

هاشمی نوشت: آن‌چه باید تأکید کنم این که در این میدان، وزارت بهداشت نه عقبه‌ی سیاسی دارد، نه تشکیلات رسانه‌ای آماده به خدمت برای فضاسازی و نه پولی برای هزینه کردن در این حوزه‌ها، که اگر داشت هم چنین نمی‌کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: اما لازم است هموطنان عزیز بدانند، ما در کمیسیون تلفیق تنها از یک‌پارچه سازی مدیریت خدمت و تجمیع منابع و بیمه‌ها که نص قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه‌ی سلامت است، دفاع کردیم؛ آن هم برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بهداشتی و درمانی به مردمی که گاه در رنج بیماری و فقر و نبود امکانات، از هستی ساقط می‌شدند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پرواضح است تولیت، بدون نظارت و مدیریت بر منابع مالی، قادر به اجرای سیاست‌ها نیست. مدل‌های موفقی از این دست نیز در جهان وجود دارد که همه آن را می‌شناسیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در کشور ما اما پول در اختیار وزارت رفاه است و سیاست‌گذار وزارت بهداشت! در چنین شرایطی آیا متولی می‌تواند پاسخ‌گوی افکار عمومی، مجلس و نیازهای مردم باشد؟

وی اظهار داشت: متأسفم که در فضای سیاست زده‌ی کشور، برخی سیاست بازان هر آن چه را می‌خواهند، وارونه جلوه می‌دهند؛ و از همین وسیله برای رای نیاوردن نظرات کارشناسان دلسوز حوزه‌ی سلامت سود بردند.

حسن هاشمی گفت: همچنین با صراحت می‌گویم، با ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا انتزاع آموزش پزشکی مخالفم و چنین پیشنهادهایی را به سود نظام سلامت کشور نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: این‌ها نشانی‌های غلط دیگری است، برای ادامه‌ی همان عملیات روانی و بدون تردید دود این سیاست بازی‌ها به چشم همان مردم دردمند می‌رود و سودش به جیب منفعت طلبان و تاریخ چنین خطایی را هرگز نخواهد بخشید؛ امیدوارم در صحن علنی، نمایندگان به برنامه‌ای رأی دهند که نفع مردم در آن است.

 

انتهای پیام/ د




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری