Skip to Content

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد

برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدا در یزد بعد از 15 سال


رضا پورشمسی گفت:دومین کنگره بزرگداشت شهدا در سال 1394 در یزد برگزار می شد که قرعه استان یزد برای برگزاری این کنگره به سال 1399 افتاد.

به گزارش یزدبانو، سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد پیش ازظهر امروز در جلسه ستاد کنگره ملی بزرگداشت 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: سال‌های گذشته جنگی بر ایران اسلامی تحمیل شد که این جنگ 2888 روز طول کشید و 39 کشور دنیا به طور مستقیم با ما در جنگ بودند و 78 کشور به طور غیرمستقیم کمک می‌کردند.

وی افزود: 48 یگان زمینی حزب بعث، 12 لشگر پیاده نظام مکانیزه زرهی، 15 تیپ مستقل گارد ریاست جمهوری، 8 هزار توپ، 5هزار و 400 تانک، 4هزار قبضه ضدهوایی، 336 هواپیما و 4هزار بالگرد در یک روز حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: روز 31 شهریور سال 1359، 192 پرواز، مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی ما را در قم، تهران، ذزفول، همدان، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، شیراز، اصفهان، ایلام و تبریز مورد هدف قرار دادند و تنها پایگاه هوایی که مورد آسیب واقع نشدند پایگاه هوایی مشهد و بندرعباس بودند و 192 هواپیمایی که حمله هوایی را شروع کردند فقط یک از آن‌ها آن هم به خاطر نقض فنی سقوط کرد.

پورشمسی با بیان اینکه کنگره ملی بزرگداشت شهدا هر 10 سال یک‌بار در استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره ملی بزرگداشت شهدا اولین و آخرین بار در سال 1384 در یزد برگزار شد که در آن زمان فرمانده ارشد نظامی استان یزد، شهید سعید قهاری سعید بود.

وی ادامه داد: قاعدتا می‌بایست دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا در سال 1394 در یزد برگزار شود اما بخاطر اتفاقاتی که در تقسیمات کشوری رخ داد و برخی استان‌ها اضافه شد، قرعه استان یزد براری برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا به سال 1399 افتاد.

پورشمسی گفت: از نظر ساختاری کنگره ملی بزرگداشت شهدا، شورای سیاست‌گذاری دارد که رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان و اعضای آن هم سایر مسئولین استان هستند؛ رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد استاندار و دبیرکل آن فرمانده سپاه استان است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری