Skip to Content


بیانیه بسیج دانشجویی یزد در حمایت از حرکت انقلابی بانوان یزدی


شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی یزد در حمایت از حرکت انقلابی بانوان یزدی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش یزدبانو، در پی تجمع مردمی روز گذشته در حمایت از حجاب و عفاف توسط جمعی از بانوان محجبه و مؤمنه یزدی در مقابل فرمانداری، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بیانیه‌ای در راستای حمایت از این حرکت انقلابی و ضرورت اقدام سریع مسئولین دولتی در حل معضلات فرهنگی و اجتماعی دارالعباده یزد صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛

به مؤمنان بگو چشمه‌ای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‌تر است خداوند ازآنچه انجام می‌دهید آگاه است نور/30

 مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله):

 «از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاک‌دامنی زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در سالم‌سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او برمی‌گردد. در نقطه مقابل یکی از راه‌های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی‌بندوباری و مقابله باحجاب و عفاف است.»

مستکبران هرچند آموزه‌های الهی را باور ندارند، اما به تجربه دریافته‌اند که اگر در جامعه‌ای حیا از میان برود ایمان هم از بین می‌رود و عزت و کرامت آن جامعه پایمال می‌شود و آن جامعه به جمعی حقیر و ذلت پذیر مبدل خواهد شد که به‌راحتی می‌توانند سلطه خود را بر آن تحمیل نمایند. همان بلایی که بر سر مردم جوامع غربی آورده‌اند و آن‌ها را همانند بردگانی تابع خود کرده‌اند.

 امروز که دشمنان همیشگی ورشکسته جرأت تهاجم نظامی ندارند و دیگر قدرت ندارند توپ‌های جنگی‌شان را برای حذف جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیرند، توپخانه‌های رسانه‌ای‌شان را برای ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی به میدان آورده‌اند و انبوه شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی را برای در هم شکستن اراده ملت ما بکار گرفته‌اند.

 آزادی به تعریف غربی آن است که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود ازنظر اسلام و عقل محکوم است. تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما مسلمانان جلوگیری از آن‌ها واجب است، لازم است از آزادی‌های مخرب جلوگیری شود و با آنچه در نظر شرع حرام و برخلاف مسیر ملت، کشور، اسلام و مخالف باحیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع باید برخورد شود.

حدود بیست سال از شروع طرح مباحث تهاجم فرهنگی از طرف مقام معظم رهبری می‌گذرد و این مسئله تاکنون در مقاطع مختلف با بیان‌های مختلف نظیر شبیخون فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی، جنگ نرم و... مورداشاره و تأکید ایشان قرارگرفته است.

 بلای خانمان‌سوز اباحیگری، روزمرگی، عمل زدگی و انفعال که به جان‌بخش فراوانی از مسئولین اجرایی افتاده است تحقق آرمانه‌ای اخلاقی انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. متأسفانه این خلأ و بی‌تفاوتی در طی این سال‌ها و در دولت‌های مختلف با شدت و ضعف ادامه داشته و باکمال تأسف بایستی اقرار کرد که در دولت فعلی نیز نه‌تنها این مسئله نادیده انگاشته شده است بلکه شاهد میدان دادن به جریانات و تفکرات انحرافی هستیم که گاه پرده رسوایی دریده می‌شود و خیانت‌ها آشکار که حاشیه‌سازی‌های حساب‌شده اصل ماجراها را به عمق تاریک سرپوشی می‌کشاند.

در ادامه چند راهکار و تذکر را یادآور می‌شویم:

۱- رسانه ملی موظف به ترویج فرهنگ عفاف در جامعه و اصلاح نابسامانی‌ها درزمینهٔ حجاب است. از صداوسیما انتظار می‌رود در برنامه‌ها و تولیدات خود تجدیدنظر کند. فرهنگ‌سازی به عهده رسانه ملی است و نقش آن در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

۲- از دولت جدید انتظار می‌رود نسبت به معرفی وزرای جدید ازجمله جایگاه حساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد دادن به وزرا پیشنهادی آگاهانه و سنجیده دقت ورزند تا کسی که شایستگی دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی و اعتقادات دینی این نظام را دارد مسئولیت خطیر را بر عهده گیرد

۳- همچنین از مجلس شورای اسلامی طرح راهکارها و قوانین کارآمد و کارشناسی شده در کمیسیون‌های مربوطه ازجمله فرصت دادن به جوانان انقلابی و متدین جهت ارائه راهکارها و ایده‌های ارزشمند خودجوش فرهنگی خود بابت مشورت در امر قانون‌گذاری و تصویب قوانین درست و نظام‌مند برای این امر مهم انتظار می‌رود.

۴- آنچه بیش از همه از دولتمردان انتظار می‌رود جلوگیری از ورود تولیدات مروج فرهنگ ضد عفاف است. وزارت اقتصاد و بازرگانی موظف به تدوین برنامه ممنوعیت ورود، تولید و عرضه محصولات مغایر بافرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

۵- نیروی انتظامی به برخورد قانونی، منطقی و محترمانه با قانون‌شکنان همچنان که تاکنون این‌چنین بوده اهتمام ورزد. این‌یکی از وظایف محوله به ناجا است که حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌های بدحجابی در جامعه را اعلام کند و با متخلفان از این حدود برخورد کند.

حضور فعال امت حزب‌الله و همیشه درصحنه بخصوص خواهران انقلابی درصحنه مبارزه قانونی با مظاهر فساد علاوه بر آنکه قطعاً تعیین‌کننده‌ترین عامل و ضامن اجرای قوانین بر زمین‌مانده شرعی است رسواگر شعارهای منحرفین و آلودگان غربی نیز خواهد بود.

 در پایان ما جوانان شورای تبیین مواضع استان یزد ضمن حمایت از حرکت خودجوش و انقلابی بانوان مؤمنه و محجبه استان با آن‌ها ندای دفاع از اعتقادات و دستورات دین مبین اسلام، آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) و شهدا سر خواهیم داد و حیدر وار با خون خود از حیای فاطمی دفاع خواهیم نمود.

والسلام علی من تبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دارالعباده یزد

منبع: فارس

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری