Skip to Content

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یزد:

بیش از 3 هزار زن یزدی تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: هم‌اکنون 21 هزار و 278 نفر در استان عضو این بیمه هستند که از این تعداد 3 هزار و 378 نفر بیمه‌شده زن هستند.

به گزارش یزدبانو؛ «حسن ابراهیمی» مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این صندوق یکی از 4 صندوق بیمه عمومی کشور است که در کنار سایر صندوق‌ها در راستای اصل 29 قانون اساسی و تأمین آینده کشاورزان، روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به شرایط بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: کلیه افراد بین 18 تا 50 سال سن فاقد بیمه اجتماعی و فاقد کارفرما، مرتبط با جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری و نیز افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت می‌توانند با پرداخت ماهیانه حداقل 17 هزار و 500 تومان و حداکثر ماهیانه 40 هزار تومان تحت حمایت و پوشش این بیمه قرار گیرند.

ابراهیمی به سه نوع تعهد بلندمدت این صندوق اشاره کرد و گفت: مستمری‌های پیری و بازنشستگی، مستمری‌های ازکارافتادگی و مستمری‌های فوتی سه تعهد این صندوق را شامل می‌شود که در حال حاضر طیف زیادی از روستائیان از انواع مستمری‌ها برخوردار هستند.

وی یکی دیگر از مزیت‌های این صندوق را امکان انتقال سابقه از این صندوق اختیاری به سایر صندوق‌های اجباری عنوان کرد و افزود: این امکان برای جبران مافات جوانان بسیار مفید است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت مشمول این بیمه بانوان، به‌ویژه زنان خانه‌دار هستند که می‌توانند با برنامه‌ریزی از انواع خدمات این صندوق بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هم‌اکنون 21 هزار و 278 نفر در استان عضو این بیمه هستند که از این تعداد 3 هزار و 378 نفر بیمه‌شده زن هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت مکلف شد تا بیمه‌شدگانی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 70 سال سن دارند را با دریافت 10 روز مستمری بازنشسته کند، افزود: در حال حاضر یک هزار و 540 بیمه‌شده کشاورز، روستایی و عشایر این استان زودتر از موعد مقرر بازنشسته می‌شوند که تاکنون احکام یک هزار و 139 نفر صادرشده و از این تعداد 45 نفر بازنشسته زن هستند.

ابراهیمی درباره وضعیت مستمری‌بگیران گفت: 977 نفر مستمری‌بگیر فوتی و 72 نفر مستمری‌بگیر ازکارافتادگی زیرپوشش صندوق هستند؛ 312 نفر نیز سوابق خود را به صندوق‌های بیمه اجباری منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری