Skip to Content

گفتگوی تفصیلی/ عضو جمعیت زنان فرهیخته استان یزد

تثبیت ارزش های فرزندان در 14 سال اول /درجه مادری بالاتر از کارمندی


عضو جمعیت زنان فرهیخته استان یزد در یک گفتگوی تفصیلی، فقر آموزش در مادران را مانعی در تثبیت ارزش های فرزندان ذکر کرد و نکاتی را از زندگی حضرت زهرا(س) در مورد تربیت فرزند و همسرداری بیان کرد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، سیما راغبیان در یک گفتگوی تفصیلی با خبرنگار یزدبانو درپاسخ به این پرسش که مادران چه نقشی درتثبیت ارزشهای اسلامی و انقلابی در فرزندان خود دارند اظهار کرد : در مقوله تثبیت باید به بحث روش ها توجه  کنیم خصوصا اینکه امروزمسآله شکاف نسلها را داریم  و برخی مادران آن تأثیرگذاری را نداشته اند.

* فقر آموزش مادران مانع تثبیت اررش ها در فرزندان


راغبیان با اشاره به این نکته که آموزش حرف اول را درزمینه روش ها می زند تصریح نمود : عدم اطلاع  و آموزش کافی خانواده ها  درچگونگی انتقال ارزشها به فرزندان موجب ایجاد اشکال درتثبیت آن می شود.

وی مساجد، مراکزآموزشی و رسانه ها و.. را مسئول بخشی از آموزش و اطلاع رسانی در شیوه برخوردها دانست و گفت : متأسفانه امروز درخانواده ها تبادل درست اطلاعات را نداریم درحالی که اگر والدین و فرزندان آگاه باشند خیلی ازمشکلات پیش نمی آید.

ضرورت آموزش شیوه تعامل مادران در خانواه/ 14سال اول در تثبیت ارزشهای فرزندان مهم است

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود :خصوصا مادر در خانواده یک اصل است؛ به شرط داشتن آگاهی درست نسبت به شیوه تعامل و دادن اطلاعات صحیح به خانواده و فرزندان و این همان چیزی است که حضرت آقا ازآن به کرسی های آزاد اندیشی یاد می کنند و در خانواده ها هم چنین چیزی باید باشد.

*مشاور دینی ضرورت یک جامعه
راغبیان با تأکید بر این مطلب مهم که حضور یک مشاور دینی آگاه و متعهد برای جامعه یک ضرورت است خاطرنشان کرد : امروز گرچه مشاورانی داریم ولی  مشاوره خیلی از آنان مبنای اسلامی ندارد .

*دوران 14 ساله تربیت دوران تثبیت ارزشها
وی دوران 14 ساله تربیت را به عنوان دوران تثبیت ارزشها در فرزندان مهم دانست و گفت : اگر این دوران را درست بگذرانیم بعدا کار خیلی راحت تر خواهد بود و تا اندازه ای خیالمان راحت است که فرزندمان درهرمحیطی برود آسیب نخواهد دید وآموزش خانواده ها برای این دوران ضروری است.

نقش رسانه ها در نشان دادن جایگاه زن در خانه مهم است/ارزش درجه مادری بالاتر از کارمندی

وی جایگاه رسانه را درنشان دادن نقش اصلی زن تأثیرگذار دانست و تصریح کرد : مهمترین کار فرهنگی این است که نقش  وجایگاه زن درخانه مهم نشان داده شود وحتی اگر زن خانه، شاغل هم است وقتی به خانه بازمی گردد بزرگترین عنوانش یعنی مادری وهمسری برجسته  و حفظ شود.

راغبیان افزود : هرگز نباید دررسانه ها  فرزند پروری مادر با احساس ناخوشایند همراه شود  و یا اینکه درجه کارمندی زن ازخانه داری اش پررنگ تر نشان داده شود بلکه ارزش مادری و فرزند پروری بارز جلوه داده شود.
 

انتهای پیام/ص

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری