Skip to Content

گزارش/ مدير كل ارتباطات و فناوري استان يزد

تشعشع آنتن های BTS در یزد استاندارد است/آمارتلفن همراه بیش ازجمعیت استان یزد


محمدرضا وزيري در همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی در یزد گفت: جامعه بايد اين اطمينان را داشته باشد که تشعشات آنتن‌هاي BTS در كشور از حد استانداردهاي معمول نيزپايين‌تر است و مرتبا توسط نهادهای مرتبط رصد می شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، مدير كل ارتباطات و فناوري استان يزد روز گذشته در همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی در یزد که در تالار فرهنگیان برگزار شد گفت: هدف ازبرگزاری این همايش  نیز اطمینان بخشی به مردم و مسئولان در ارتباط با رعایت قانون حفاظت در برابر اشعه است و این همایش به منظور بررسي و اندازه‌گيري تشعشع آنتن‌هاي BTS تلفن همراه و وايمكس با حضور جمعي از مقامات، مسئولين، متخصصان و كارشناسان دستگاه‌هاي استاني و كشوري در يزد برگزار شده است.
وزیری تصریح کرد: در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه در استان يزد 115 درصد است  که به ازای هر نفر بيش از يك تلفن همراه در استان یزد وجود دارد و در کشور چهار اپراتور براي ارائه خدمات تلفن همراه و ديتا اقدام به نصب آنتن‌هايBTS  مي‌كنند .
وی  با اشاره به اینکه سلامت جامعه در صدر برنامه‌هاي مسؤولين نظام قرار دارد، افزود: جامعه بايد اين اطمينان را داشته باشد که تشعشات آنتن‌هاي BTS در كشور از حد استانداردهاي معمول نيزپايين‌تر است و مرتبا توسط نهادهای مرتبط رصد می شود.
وزیری ادامه داد:
مدير كل ارتباطات و فناوري استان يزد اظهار کرد: سازمان انرژي اتمي ايران، سازمان تنظيم مقرارات و ارتباطات راديويي و انجمن حفاظت در برابر تشعشع ايران بر  تشعشات آنتن‌هاي BTS   نظارت کامل دارد و علاوه بر اين اپراتورهاي كشور و اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان‌ها نيز بر اين موضوع نظارت كامل دارند و تاكنون نيز موارد ی نیز وجود داشته كه مورد بررسي و نهايتاً  منجر به اطمينان بخشي به مردم شده است.
وزيري یکی از مشكلات موجود در اين رابطه در منظر قرار داشتن آنتن‌هاي BTS  دانست و اظهار امیدواری کرد:  با نظارت بيشتر شهرداري‌ها و ارگان‌هاي مسؤول، اين آنتن‌ها به گونه‌اي در شهرها نصب شود كه هم به منظر بصري شهرها خدشه وارد نكند و هم باعث تشديد نگراني بيش از حد مردم نشود.
*دسترسی 255 روستای یزد به اینترنت
 
در هفته ارتباطات سال جاری تعداد روستاهاي برخوردار از اينترنت پر سرعت در استان یزد با افتتاح طرح اينترنت پر سرعت در 52 روستاي ديگر استان به بيش از 255 روستا رسيد.



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری