Skip to Content


حجاب بانوان ساندای ایران در کتاب قوانین فدراسیون جهانی ووشو ثبت شد


لباس (حجاب) بانوان سانداکار ایرانی با پیگیری‌های یک سال و نیم اخیر فدراسیون ووشوی ایران، همراه با رایزنی‌های متعددی که در کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون جهانی صورت گرفت، برای نخستین بار به طور رسمی وارد کتاب قوانین فدراسیون جهانی ووشو شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، اگرچه سال 2005 ميلادي مجوز حضور بانوان سانداکار ايراني در مسابقات جهاني براي حضور در يک دوره اين رقابت‌ها صادر شد و بعد از آن نيز به صورت عرف درآمده بود تا بانوان ووشوي ايران در  پيکارهاي جهاني به ميدان بروند، اما اين موضوع در قوانين فدراسيون جهاني ووشو به صورت رسمي جايي نداشت و زمينه سوء استفاده از اين خلاء قانوني را به وجود آورده بود.

در راستاي تصويب نشدن حجاب بانوان در کتاب قوانين فدراسيون جهاني ووشو، فدراسيون ووشوي اروپا استفاده از حجاب در مسابقات قاره‌اي خود را ممنوع کرده بود.

اين خطر وجود داشت که در آينده موضوع فوق به فدراسيون جهاني نيز تسري پيدا کند که خوشبختانه با تلاش فدراسيون ووشوي ايران از فرصت تغيير قوانين در سال جديد ميلادي استفاده شد و حجاب اسلامي به صورت رسمي با چاپ تصوير دختران ايراني در کتاب قوانين فدراسيون جهاني تصويب شد تا از اين پس ووشوکاران محجبه کشورهاي اسلامي با فراغ بال در رويدادها به ميدان بروند.

«مائده هاشمي» و «زهرا سلحشور» دو بانوي ووشوي ايران هستند که تصوير آنان همراه با لباس مصوبه بانوان محجبه در کتاب فدراسيون جهاني وارد شده است.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری