Skip to Content

کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد؛

حجاب و عفاف عاملی موثر در امنیت اخلاقی و سلامت جامعه/فساد اجتماعی از آثاربی‌حجابی است


کارشناس مسائل فرهنگی گفت: از آثار بی‌حجابی و بدحجابی فساد اجتماعی است و سبب می‌شود خانواده‌ها سست و بی‌بنیاد شوند و اعضای خانواده به فساد کشیده شوند.

به گزارش یزدبانو به نقل از رودبار ما، فلسفه حجاب و پذیرفتن آن، همه آسیب‌پذیری‌ها را در جامعه از بین می‌برد و در تبع آن امنیت اخلاقی و سلامت جامعه افزایش می‌یابد.

باقری کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با اشاره به هفته عفاف و حجاب به خبرنگار ما گفت: زن جلوه‌ای از جمال، محبت، ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است،رعایت وقار و متانت و حفظ پوشش ضامن مصونیت اخلاقی و روانی زن به هنگام حضور در عرصه ‏های مختلف اجتماعی است.

باقری در ادامه به ضرورت حجاب اشاره کرد وافزود: حجاب در ذات خود دارای مصونیت بوده به این معنا که نیروی محافظ و نگهبان وجودی زن است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در شرایط فعلى زنان مسلمان در جاهاى مختلف از جمله زنان ایرانى با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار سایر اقشار جامعه در پست‌ها و مناصب گوناگون مشغول تلاش و فعالیت هستند، ادامه داد: زنان ایرانی رعایت حجاب را نه تنها مانع فعالیت‌هاى اجتماعى خود نمى‌بینند بلکه آن را به عنوان سدّ محکم و دژ نفوذناپذیرى مى‌دانند که گوهر گران عفاف و حریم حرمت‌شان را در برابر تیرهاى زهرآلود هوس‌بازان حفاظت مى‌نماید.

وی با بیان اینکه حجاب در ذات خود دارای مصونیت بوده به این معنا که نیروی محافظ و نگهبان وجودی زن است، تصریح کرد: امنیت و مصونیت در ابعاد گسترده‌ جسمانی، روانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حکم حجاب وجود دارد.

وی  اظهار داشت: زنان مؤمن متدین و پاکدامن با رعایت حجاب و پوشش اسلامى در کنار مردان مؤمن و مسلمان در صحنه‌هاى سیاسى، فرهنگى و حتى نظامى حضور داشته و فعالیت می‌کنند.

باقری با اشاره به آثار بدحجابی، ادامه داد: از آثار بی‌حجابی و بدحجابی فساد اجتماعی است و سبب می‌شود خانواده‌ها سست و بی‌بنیاد شوند و اعضای خانواده به فساد کشیده شوند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه اسلام به روان انسان‌ها توجه ویژه دارد همان‌گونه که سلامت جسمی را در نظر دارد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال دو سرمایه عفاف و حیا را برای زن و مرد قرار داد تا نگهبان روح و روان انسان‌ها و ضامن سلامت روانی آن‌ها باشد.

وی اعلام کرد: آگاهی نسبت به آثار بی‌حجاب بودن مطمئناً یک گام مؤثر به سمت حجاب و امنیت جامعه است.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: پیاده کردن آموزه‏های دینی و عینی نمودن دستورالعمل‏های شریعت، وظیفه آحاد جامعه است.

در فرهنگ اسلام محور اصلاحات فرهنگ‌سازی است لذا با فعالیت‏های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی می‏توان فضای اجتماعی جامعه را به سمتی هدایت کرد که افراد به صورت طبیعی و خودجوش به رعایت عفاف و حجاب رغبت نمایند.

انتهای پیام/م




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری