Skip to Content

یک مشاور خانواده؛

حجاب گونه ای از محبت به خود و همنوع است


یک استاد دانشگاه و مشاور خانواده حجاب را گونه‌ای از محبت به هم‌نوع دانست که این محبت به هم‌جنس و به جنس مخالف ابراز می‌شود.

به گزارش یزدبانو؛ حجت الاسلام حسن قائمی ،استاد دانشگاه و کارشناس ارشد علوم مهدویت و مشاور خانواده در گفت وگو با طنین یاس در توضیح اینکه حجاب نوعی محبت به هم نوع است، گفت: روزی خانمی بد حجاب به خانمی که حجاب داشته است می گوید که در این هوای گرم چرا اینقدر به خود زحمت می‌دهی و.. خانم محجبه در پاسخ می گوید که برای اینکه نگاه همسر تو را به خود جلب نکنم و تو را به صحنه رقابت نکشانم و کانون خانوادگی هم نوعان خود را استحکام بخشم که این دید در دین اسلام به آن توجه شده است .

وی ادامه داد: حجاب نوعی محبت به جنس مخالف نیز است چرا که او را به صحنه تحریک نمی‌کشد و ذهن جنس مخالف را درگیر نکرده و او را به گناه نمی‌کشاند .

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مردان با دیدن تحریک می‌شوند اما این دیدن برای آنان ارضاء کننده و آرامش بخش نیست و تنها با حجاب است که این آرامش در جامعه به وجود می‌آید .

این مشاور خانواده افزود: حجاب نامناسب دیدگان نامحرمان را محو خود می‌کند و در چنین شرایطی برای زنان نیز سلب آرامش به همراه خواهد داشت و در این حالت حجاب نوعی محبت به خود نیز در نظر گرفته می‌شود.

قائمی ادامه داد: جوامع غربی حجاب را از زن برداشت تا بتواند زنان را استثمار کند و آنان را به صحنه رقابت کشد تا تنها برای ارضای نیازهای مادی مردان باشد و جلوه انسانی خود را به فراموشی بسپارد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ‌های قدیمی جوامع غربی ما شاهد پوشش‌هایی مثل شنل و دامن بلند هستیم، گفت: کم کم با الگوهای جدید این مدل لباس‌ها نیز از بین رفت تا زنان بازار مصرف مناسبی برای کالاها و مدل‌های جدید باشند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: لباس‌های جدید هزینه‌های سنگینتری را به خانواده تحمیل می‌کرد و آنها در شرایطی که همه از اینگونه پوشش استفاده می‌کنند مجبور شدند هزینه  و وقت و انرژی بیشتری را صرف مد و لباس‌های جدید نمایند.

این مشاور خانواده گفت: برخلاف برخی صحبت‌ها که حجاب را محدودیت نمی‌دانند باید گفت که حجاب در عین مصونیت، محدودیت نیز تلقی می‌شود ،‌چرا‌ که ممکن است بسیاری از اعمالی که فرد بی حجاب می‌تواند آن را انجام دهد از فرد با حجاب سلب گردد.

وی افزود: اما با کمی تدبر می‌توان دریافت که این مصونیت به محدودیت حاصل از آن  برتری دارد چرا که در صورت عدم حجاب محافظتی در برابر زیبایی‌های آفرینش خداوند وجود نخواهد داشت.

قائمی خاطرنشان کرد: کسانی که خود را به راحتی عرضه می‌کنند ازش واقعی خود را نشناخته و خود را مانند کالایی ارزان می‌دانند که به راحتی در دسترس بیگانگان می‌تواند قرار گیرد.

این استاد دانشگاه گفت: در صورتی که حجاب حریمی را برای افراد جامعه ایجاد می‌کند و این هشدار را به آنان می دهد که برای این فرد حد و مرزی مشخص وجود خواهد داشت و هر کسی نمی تواند از آن بهره ببرد .

‌کارشناس ارشد علوم مهدویت و مشاور خانواده در خاتمه تصریح کرد: زن با حجاب به همه افراد این مطلب را می‌گوید که من خودم را برای یک نفر که همسر من است نگه داشته‌ام و این محبت را تنها به او عرضه می‌کنم که بالاترین درجه محبت به همسر محسوب می‌شود و انعکاس این محبت در جامعه نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/ ش




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری