Skip to Content

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی:

حیاء و عفاف گمشده ازدواج های غربی


اسلام دین جامعی است که به همه نیازهای بشر توجه داشته و خانواده را در همین زمینه یکی از مهم ترین ارکان جامعه می داند.

به گزارش یزدبانو به نقل از خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام حسین دهنوی، عصر روز چهارشنبه در جمع نخبگان، دانشجویان و اساتید دانشگاه شهرکرد با اشاره به جایگاه خانواده دراسلام اظهارداشت: اسلام دین جامعی است که به همه نیازهای بشر توجه داشته و خانواده را در همین زمینه یکی از مهم ترین ارکان جامعه می داند

وی بیان اینکه در دنیای غرب خانواده جایگاه چندانی ندارد، افزود: سبک ازدواج و زندگی در دنیای غرب با دنیای اسلام تفاوت های زیادی دارد؛ در دنیای غرب خانواده چندان جایگاه ویژه ای ندارد و در سال اخیر در کشور های آمریکایی و اروپایی ازدواج های رسمی و شرعی بسیار کم شده است.

این مشاور خانواده ، با بیان اینکه ساختار فرهنگی و دنیای غرب با ساختار و آموزه های دینی اسلام متفاوت است، گفت: دراسلام ازدواج و تشکیل خانواده از جایگاه مهمی برخوردار بوده  و  این مهم علاوه بر توجه به تاکیدات فراوان دارای قداست و حرمت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با اشاره به اینکه شما جوانان را از ازدواج به سبک آمریکایی نهی می کنم اذعان داشت: در ازدواج های به سبک آمریکایی و اروپایی هیچ حیاء و عفافی وجود ندارد.

این استاد حوزه تاکید کرد: در دنیای غرب خانواده چندان جایگاه ویژه ای نداشته و اهمیت زیادی به این مهم داده نمی شود درحالیکه همانطور که بیان شد در اسلام موضوع کاملا برعکس بوده و خانواده دارای اهمیت بسیار مهمی است.

وی درادامه سخنان خود با یاداوری اینکه اسلام هم برای زن و هم برای مرد بر اساس فطرت بهاء داده است خاطرنشان ساخت:  دلیل عمده کم شدن ازدواج های شرعی در کشور های اروپایی و امریکا بها ندادن به زن است و این درحالی است که  اسلام هم برای زن و هم برای مرد بر اساس فطرت بهاء داده است.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با بیان اینکه در کشور ما نیز بعضی از جوانان ناخود آگاه قدم در ازدواج مدرن گذاشته اند، عنوان کرد: ازدواج مدرن مشکلات بیش از حدی را برای جوانان در زندگی پیش خواهد آورد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری