Skip to Content

نادیده گماشتن سهم یک شهردر تفریحات سالم؛

خاتم همچنان در حسرت یک سینما!/ طی کردن مسافت 240 کیلومتری برای تماشای یک فیلم


شادابی و داشتن روحیه در بین جوانان خاتم به دلیل نبود مکان های تفریحی سالم از بین رفته و به نوعی دچار سرخورگی شده اند.و باید برای آنان کاری انجام داد تا به سمت تفریحات ناسالم نروند.

به گزارش یزدبانو؛ سینما هنری به تمام معنا و یکی از مهم ترین ارکان فرهنگ سازی و سوق اندیشه و افکار عمومی ملت به سوی ارمانها و اهداف هر جامعه ای و آخرین ادراک از درکها و دستاورد های هنری و فرهنگی می باشد که به این دلیل به هنر هفتم مشهور است، پس مسلما همیشه در طول تاریخ آخرین دستاورد یک علم فرهنگی پیشرفته ترین و موثرترین جلوه فرهنگ سازی و گراینده افکار عمومی به سوی آرمانها جامع هر جامعه ای بوده است. اهمیت و وجود سینما در کنار دیگر رسانه های فرهنگی یک امر بسیار مهم و در متن فرهنگ سازی جامعه اسلامی ما نیز به وضوح دیده می شود تا جای که رهبر کبیر انقلاب ما در رابطه این مهم فرمودنداعتلای سینمای کشور،نیاز محسوس است و همه باید این حقیقت را در یابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.

امروزه رفتن به سینما به امری بسیار عادی تبدیل شده  و افراد به صورت انفرادی، خانوادگی و یا دوستانه برای پر کردن بخشی از زندگی خود به سینما می روند. سینما؛ مکانی که برای تفریح سالم جامعه در کنار دیگر مکان های تفریحی در نظر گرفته شده است. ولی متاسفانه در شهرستان خاتم  به دلیل نبود سینما این نوع تفریح و پر کردن اوقات فراغت به دور از ذهن پنداشته می شود...

 

شهرستان خاتم با جمعیتی بالغ  بر   34128 نفر بوده است  و سالهاست که از داشتن یک پرده نقره ای بی بهره است در حالی که پتانسیل این شهر  از نظر فرهنگ و هنر بر هیچ کس پوشیده نیست.

دیدن یک فیلم که بارها از طریق صدا و سیما آنونس آن پخش می شود برای جوانان خاتم یک رویا شده است و جوانان برای دیدن یک فیلم باید مسافت 240 کیلومتری طی کنند و به مرکز استان بروند  .

اگر در برخی استان‌ها و شهرهای کشور از کیفیت نامطلوب نمایش فیلم سینماها انتقاد می‌شود و یا از عدم بسترسازی لازم برای جذب مخاطب گلایه می‌کنند، اما معضل در شهرستان خاتم  فراتر از این صحبت‌ها است و آن نبود سینما در این شهر است

در روزگاری که متولیان دستگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط در باب مضرات ماهواره سخن می گویند و به صورت مداوم خانواده‌ها را از تهیه این رسانه و مشاهده آن بر حذر می‌دارند، باید پرسید آقایان مسئول برای جایگزینی ماهواره در شهر خاتم چه تدبیری اندیشیده‌اید؟


همگان می‌دانند، وجود ماهواره تا چه اندازه ضربات سختی بر پیکره خانواده‌های ایرانی وارد کرده است، اما مشکل اینجا است زمانی که شهروندان و بویژه جوانان یک منطقه سرگرمی دیگری برای خود نمی‌بینند به ناچار به این سمت روی می‌آورند.


شهرستان حتی از لحاظ داشتن فرهنگ‌سرا و اماکن هنری نیز در مضیقه است،  و سالن کانون آیت الله خاتمی تنها سالن این شهرستان است که جور همه مراسمات فرهنگی را باید بکشد و اگر مراسمات با استقبال همشهریان عزیز روبه رو شود با کمبود جا مواجه است .


به اذعان کارشناسان و اهل فن، آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم بروز و ظهور بیشتری دارد و نبود مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه این واقعیت تلخ را روشن‌تر نشان می‌دهد.


دولت یازدهم که با خود شعار تدبیر و امید را وارد ادبیات جامعه ایرانی کرده است، باید برای استان یزد  و بویژه مناطق کمتر برخوردار آن چون شهرستان خاتم  برنامه‌های اساسی در دست داشته باشد.

سینما؛ یکی از رسانه های پرمخاطبی می باشد که اکثر جوانان تمایل به آن دارند و یکی از پایه های فرهنگی هر شهر محسوب می شود.

 سینما دارای کارکردهای بسیار متفاوتی می باشد که یکی از کارکردهای آن ایجاد روحیه شوق و نشاط در نسل جوان است. زمانی كه جوانان مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه نا خواه به تفریح های نا مناسب روی می آورند و همین امر می تواند زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی باشد.

جوانان شهرستان خاتم ،بدلیل نبود مکان های تفریحی در شهر، احساس سردرگمی و نبود شور و نشاط بسیار زیادی دارند و به نوعی می توان گفت شاداب بودن و داشتن روحیه در بین جوانان به دلیل نبود مکان های تفریحی سالم از بین رفته و  به نوعی دچار سرخورگی شده اند.و باید برای آنان کاری انجام داد تا به سمت تفریحات ناسالم نروند .

 

در اینجا ذکر این نکته  ضروری است مسئولان امر با مد نظر قرار دادن شعار سال 93 و فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اهمیت آن در جامعه ایرانی، بر ایجاد سینمایی در خور شأن مردم دیار خاتم  اقدام نمایند.
 

شهرستان خاتم همچنان در حسرت داشتن سینما روزها را سپری کرده و چشم انتظار اقدامات مثمر ثمر متولیان فرهنگ و مسئولین استانی و شهرستانی جهت ساخت و احداث سینما است.

منبع: طنین خاتم

 






رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری