Skip to Content

جوکار درخواست کرد

خط انتقال آب یزد مختص یزدی ها باقی بماند


جوکار استفاده دیگر استان ها از آب خط لوله انتقال آب یزد به بهانه داشتن ظرفیت را رد کرد و گفت: این خط لوله مختص استان یزد است. اگر قرار باشد هر جایی در مسیر هر فردی از این خط لوله برداشت کند، نهایتاً چه بلایی بر سر منابع آبی مردم یزد می آید. تکرار این اقدامات حوادثی نظیر اتفاقات سال 92 را رقم می زند. نباید این برداشت ها به روندی جاری در کشور تبدیل شود.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزد رسا، نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با عصر فرهنگ در خصوص آب انتقالی به یزد، اظهار داشت: خط لوله انتقال آب به یزد 98 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد اما در مقاطع مختلف نوساناتی داشته و هیچ گاه ظرفیت آن از 74 میلیون متر مکعب بیشتر نبوده است.
محمد صالح جوکار ادامه داد: تا کنون به بهانه کمبود منابع آبی و بهانه هایی از این دست اجازه برداشت آب مطابق با ظرفیت این خط لوله و متناسب با نیاز استان یزد داده نشده است.
وی استفاده دیگر استان ها از آب خط لوله انتقال آب یزد به بهانه داشتن ظرفیت را رد کرد و گفت: این خط لوله مختص استان یزد است. اگر قرار باشد هر جایی در مسیر هر فردی از این خط لوله برداشت کند، نهایتاً چه بلایی بر سر منابع آبی مردم یزد می آید. تکرار این اقدامات حوادثی نظیر اتفاقات سال 92 را رقم می زند. نباید این برداشت ها به روندی جاری در کشور تبدیل شود.
جوکار ابراز داشت: اخیراً از این خط لوله انشعاب ایجاد شده و آب برداشت می شود در حالی که هزینه احداثش را مردم و خیرین یزدی پرداخته اند. این که بقیه از این منابع استفاده کنند و حق استفاده را ندهند کار درستی نیست.
وی در پایان تاکید کرد: اولاً این خط لوله به منظور تخصیص کامل آب به مردم یزد احداث شده است. ثانیاً اولویت با تامین آب شرب مردم است. استان یزد برای تامین آب شرب خود و نه صنعت و کشاورزی به این آب نیاز دارد. ولی متاسفانه امروز شاهد هستیم از این آب برای تامین نیاز کارخانجات اصفهان استفاده می شود.
گفتنی است ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو پیش از این در خصوص استفاده فولاد مبارکه از آب انتقالی به یزد گفته بود:« خط انتقال آب یزد خطی با ظرفیت بسیار بالا است که البته بخشی از آن مورد استفاده فولاد مبارکه قرار می گیرد.»
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری